tanforum - [Tf] Ponticulus junius

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Ponticulus junius

  • From: Visontay György <Gyorgy.Visontay AT ella.hu>
  • Subject: [Tf] Ponticulus junius
  • Date: Mon Jun 4 21:12:04 2001

Kedves Olvaso!

A Ponticulus Hungaricus legujabb szamanak kinalata:
http://www.ponticulus.hu
http://www.iif.hu/~visontay/ponticulus

h i d v e r e s

Csizmadia Akos: "A technokrata marha"
Faludy Gyorgy tudomanyrol, atombombarol, kornyezetszennyezesrol

"A fejlodes, mit Darwin, Hegel,
Marx es Ford igert, megerkezett.
Tokeletesitjuk a gepet,
nem az embert a gep helyett."

"A determinizmus alkonya"
Reszlet Sir Arthur Eddington A termeszettudomany uj utjai cimu konyvebol
fizika: kvantumelmelet, determinizmus

"Az Elso Mag ezerszer ujra kel,
folyton ujul az elso Porhuvely;
s az elso Hajnal irta le, amit
az Itelet Alkonya olvas el."
(Omar Khajjam)

dr. Jobba Gyorgy: Mi okozhatta Hephaisztos santasagat?
orvoslas

"A gorog mitologiabol kiderul, hogy a lokomotorium karosodasara az
istenek sem immunisak; a nagyon is antropomorf istenek kozul
Hephaisztosznak, Zeusz es Hera fianak, a tuz es kovacsmesterseg
istenenek attributuma a santasag."

m e g c s a p o t t a k

Regi ismerosok, uj szerepben
informatika: lyukkartya

"Krakk. Amikor az eloember 2.5 millio evvel ezelott egyik kovet a
masikhoz koccantotta, hogy ezaltal egy eszkozt fabrikaljon, egyszer s
mindenkorra begyujtotta a fizikai, kulturalis es technikai fejlodes
motorjat."

h u m o r

"A paratlan szam istennek tetszo"
orvoslas: Aszklepiosz, Galenosz, Hippokratesz

"Az on allitolagos veje, az en pacienseim soraba lepett. Betegsege,
melynek gyogyitasaval megbizattam, immar az en birtokom s en azt
legsajatabb vagyontargyamnak tekintem. Kijelentem onnek, hogy csakis
abban az esetben egyezem bele a hazassagba, ha paciens elozetesen leroja
adojat az orvostudomannyal szemben es alaveti magat az altalam rendelt
kuranak."

Tartalmas idotoltest, jo szorakozast!

  • [Tf] Ponticulus junius, Visontay György, 06/04/2001