tanforum - [Tf] RE: [Tf] Sulinet kalandtúra

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] RE: [Tf] Sulinet kalandtúra

  • From: "Kele Attila - Vidra Vizitura" <kele_attila AT mail.mfg.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] RE: [Tf] Sulinet kalandtúra
  • Date: Fri Apr 27 11:10:03 2001

"Juhász Dorottya személyes üzenete:
Tisztelt hozzászólók!
Egy-két részinformációt szeretnék elmondani ezen úton is.
Szervezőként napi szinten használom az internetet, mind a webes felületet,
mind a levelezőrendszereket. Tudom jól, néha lassú, néha gondokkal-hibákkal
jár.
A meghirdetett Kalandtúra-vetélkedőre mintegy 180 csapat regisztrálta magát.
Már akkor felvetődött egy-két olyan probléma, miszerint nehezen férnek a
diákok az iskolában a nethez (pl. volt aki azt mondta, csak heti egy
alkalmuk van netezni), döcögve működik az iskolai levelező-rendszerük, avagy
free-mailes rendszerek egyikét használják, amely úgy gondolom szintén
ismeretes, van, hogy nem működnek rendesen.
Ha valakinek mégis sikerült túljutnia az első akadályon, tehát megkapta a
válaszlevelet a regisztráció visszaigazolásával, akkor elindulhatott az első
forduló kérdéseit megfejteni. Volt, akik már itt éltek a lehetőséggel, s
ahogy gondjuk akadt, telefonáltak nekem, s érdeklődtek. Megesett olyan is,
hogy csak az első forduló indulásának napján kapott észbe egy csapat, hogy
még nem kaptak regisztrációs számot, még ekkor sem volt késő, elküldtem,
vagy telefonon megmondtam nekik.
Hangsúlyozom, internet és mobil kommunikáció. E kettő elérhetőség nem
véletlen, a "mai világban..."
Arra is volt precedens, hogy egy csapat az első fordulót lekéste, de még
mindig szeretett volna játszani, amikor a második forduló kérdései
kikerültek. Ezeknek elmondtam, a pontozás időarányosan csökkenő, tehát ha
nem reagálnak gyorsan, sokkal kevesebb pontot kaphatnak. Ennek ellenére a
II. forduló indulónapján még több csapat is játszott azt megkockáztatva,
hogy az első fordulóban nullpontot kapva is versenyben maradhatnak.
De ha egy csapat a második fordulóba már nem az első napon szeretne
csatlakozni, annyira lecsökken az esélyük a pontszerzésre, hogy én személy
szerint nem sok értelmét látom a versenyzésnek, mivel háromból egy sikeresen
megoldott forduló eredményei logikusan kevés pontszámot biztosítanának a
döntőbe jutásra.
Kitérnék még egy dologra: valóban, volt másfél napig gond a levelezőmmel
(ekkor még fent volt egy másik link is, Kerekes Balázsé, ahova szintén
tudtak reagálni), de csak az én levelezőmmel volt technikai gond, az
adatbázis ettől teljesen függetlenül működött, ha valaki oda szeretett volna
megoldásokat elküldeni, az sikerülhetett. A saját levelezőm miatt azonban
maximum késleltetve lett egy-két dolog, de ez esetben is megtalálható voltam
telefonon. Tehát akinek nem sikerült valami okból elküldeni a megoldásokat
zökkenőmentesen a netes felületen, akkor két lehetőség közül élhetett:
telefon vagy mail. Egyenlő arányban mindkettő használható gond esetén.
Nagyon sajnálom, hogy ha a fiatalok lendületét és kedvét elrontottam,
remélem más játékokon, vetélkedőkön sikeresebbek lesznek. Remélem a jelenleg
versenyben levő mintegy 110-120 csapatnál nem lesznek nehézségek, bár ezek a
gondok is hozzájárulnak egy internetes játék bonyodalmaihoz, továbbjutási
esélyeihez. Gyorsaság, adatpontosság, kapcsolattartás... ez a XXI. század.
Remélem a döntőbe jutó 20 csapat nem veszíti el addigra a lendületét,
jókedvét.
Kalandra fel! - mondhatnám, hiszen ha játékosan, pozitívan fogjuk fel az
életet, könnyebben vehetőek a nehéz akadályok is.

Üdvözlettel:
Juhász Dorottya "