tanforum - [Tf] verseny

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] verseny

  • From: Szatmari Elemer <szatmari AT nyiregyhaza.org>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] verseny
  • Date: Fri Apr 27 08:04:04 2001

Tisztelt Lista!

Ez a verseny dolog bennem is emlekeket ebresztett. Meg anno, amikor a Win95
ujdonsagnak szamitott, szamitastechnika tanarunk benevezett bennunket egy
Win95 versenyre. Izgatottan vartuk az install CD-t, ami az uj operacios
rendszert rejti... Megjott. 2 napon keresztul probaltuk installalni,
mindhiaba. Telefon az illetekeseknek, s jott is neksoka a valasz, a CD
hibas, kuldik a kovetkezot. Sebaj. Ez mar tenylegesen mukodott. Keszultunk
is szepen, becsulettel. Ekkor voltam kozepiskola masodeves.

Elerkezett a varva vart nap. A 4 fos csapatban volt aki a matematikahoz,
volt aki a programozashoz ertett szoval probaltuk lefedni a teljes
szamitastechnikai palettat. Megerkezesunkkor a rendezok teljesen meg voltak
hatodva. Mint kiderult, fele ennyi emberre szamitottak. A tobb mint 30
csapatak egy tesztet nyomtak a kezebe es egy orat kaptunk ra. A tesztben
olyan kerdeseket talaltunk, mint peldaul mikor kerult fel a 12. csillag az
europai unio lobogojara, vagy ki volt ekkor es ekkor hazank minisztere...

Elegge le voltunk torva, hogy mi koze ennek egy Win95 versenyhez. No sebaj,
probalkoztunk. Jott az eredmenyhirdetes. Az elso 12 csapat jut tovabb ezt
tudtuk. 12. helyen vegeztunk 4 masik csapattal egyetemben. Mivel a 12.
helyen ilyen holtverseny volt, ezert csak 11 csapat jutott tovabb. Szamunkra
a verseny vegetert, mielott elkezdtunk volna. Emlekszem, nekem akkor ez
nagyon rosszul esett de igy volt ezzel szerintem meg jopar csapat. A M$
Magyarorszag eletre is nevel. Tanulj meg emelt fovel vesziteni! Tanuld meg,
hogy az elet nem a tudason, hanem a szerencsen es az ismeretsegen mulik...

Jelenleg vegzos szamitastechnika tanar szakos hallgato vagyok. Tudom mennyit
jelent egy verseny az aktiv, erdeklodo gyerekeknek es azt is, hogy mit
jelent egy ilyen kudarc. Ketszer is meg kell gondolni elindul e az ember
valamilyen versenyen... De ha ez igy van, akkor hogy lesz sikerlemenye a
tehetseges diaknak?
Hol talalkozik mas, kiemelkedo kepessegu kortarssal? Marad az internet es
eltununk a szemelytelenseg sullyesztojeben?

En szemely szerint nem orulnek neki, ha majd a sajat gyerekem a kerekparozas
vagy focizas helyett IS a szamitogep elott gornyedne, mert mashol nem talal
tarsakat maganak...

Visszakanyarodva az eredeti temahoz: Abban latom a megoldast, hogy nagyobb
iskolak, akik technikailag megengedhetik meguknak, rendezzenek versenyeket
sikerelmenyhez juttatva minnel tobb kisdiakot!

Szatmari Elemer, IV. eves hallgato, Nyiregyhaza
Szatmari Elemer Telefon: (20) 9 522 207
4401 Nyíregyhaza, Sostoi ut 31/b. Email :
szatmari AT nyiregyhaza.org

  • [Tf] verseny, Szatmari Elemer, 04/26/2001