tanforum - Re: [Tf] Volt egyszer egy Verseny2000

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Volt egyszer egy Verseny2000

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Volt egyszer egy Verseny2000
  • Date: Tue Apr 24 18:24:02 2001

Tisztelt Kollegak!

Nem vagyok kozvetelenul erintett - bar iskolank csapata a dontoig
jutott -, kollegam istapoltam oket, de lattam, hogy mennyit
dolgoztak. Tehat felig kivulallokent formalok velemenyt.

> kaptunk bőségesen. Tippek is elhangzottak, sőt példaképpen egy diákadatbázis
> elkészítését is alaposan elmagyarázták. Arról nem szólt a fáma, hogy milyen
> legyen a portál, mit tartalmazzon, illetve a zsűri milyen szempontok szerint
> értékel. A feltétel az, hogy működjön, és hogy a beadási határidő március
> 9-én
> éjfél.

Voltak mintaportalok, de nem volt megszabva, hogy kovetniuk vagy
masolniuk kell azt.

> - Itt vannak az elkészítéshez szükséges 60 napos licencek, de hová fogjuk
> Å‘ket
> telepíteni. Az iskolánk sajnos ilyen teljesítményű géppel nem rendelkezik,
> így
> az egyik tanítványom e cél érdekében felajánlotta a sajátját, sőt, édesapja
> jóvoltából még fejlesztett is rajta.

A hardver a legtobb helyen gond volt - nalunk is. (A gep fele
tanaroke.)

> - A gép üzembe helyezése sem volt egyszerű dolog, rendszergazdánk többet
> magával
> nehezen, de sikerült Internetre kötnie.

A gep felinstallalasa 1-2 orat vett igenybe. (Soha nem talalkoztam
meg Windows 2000-rel.) Ahhoz, hogy az SQL szerver jol
dolgozzon egyutt a webszerverrel, egy kicsit kiserletezni kellett, de
az is gyorsan megvolt.

> Ekkor jött a pofon! Tudvalevőleg nincs titok a neten - az egyik diákom
> felfedezte az egyik középdöntőbe került csapat elérhetőségét. Megnéztük. Pár
> perc alatt egy csomó logikai és programozási hiba tárult elénk, valamint
> Netscape alatt az adatbázis nem is működött. (Lehet, hogy a kompatibilitás
> eleve
> nem volt szempont?) Felháborodtam!

A mienk sem mukodik szepen, ha Netscape-t hasznalnak. Azt
eredetileg kozoltek, hogy IE-vel tesztelik majd, igy miert
erolkodjenek most, amikor meg tanulniuk is kell kozben. (Azt az
akadalyt kell megmaszni, ami elottuk van.)

> Továbbá: A Fix TV riportot készített a döntő résztvevőivel:
>
> - Mit csináltok Ti itt? Válasz: Játszunk.
> - Mivel foglalkoztok? Válasz: Hát mi nem értünk a témához, mi csak
> levelezünk és
> tesztelünk.

A "dontorol" van velemenyem, de inkabb nem mondom el, nehogy
megsertsek valakit. Az teny, hogy ott mar nem versenyeztek a
csapatok.

> Még továbbá: Időközben, az is kiderült, hogy a közép- és a döntőn a
> diákadatbázist csámcsogták tovább - lehet, hogy nekünk is ezt kellett volna
> bemásolni és kész?

Ez a kozepdontore nem igaz, ott minden csapat bemutatta muvet,
kerdeztek a muvel kapcsolatban, s bar mas csapatot nem lattam
videon, de ugy tunt, alaposan megneztek a muveket. Tehat nem
volt "csamcsogas".

> Összegezve: Hatalmas lelkesedéssel indultunk, elhúzták előttünk a
> mézesmadzagot,
> de valójában a munkánkat ilyen formában kidobhatjuk az ablakon, vagy június
> után
> használhatjuk a szoftvereket illegálisan.
>
> Hát nem is tudom, a Verseny2000-nek ez volt a valódi célja?

Az MS nyilvanvaloan nepszerusiteni akarta magat, programjait
ezzel, az OM-et pedig megnyerte partnernek.

Privat velemeny:
Alapvetoen hibas volt a sietseg, hiszen ne feledjuk, kozben a
diakoknak iskolaba kellett jarniuk, es tanulniuk is kellett.
Nem volt szerencses a feladat komplexitasa sem.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # SZTE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)544-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.