tanforum - [Tf] érdekes oldal

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] érdekes oldal

  • From: Nagy László <nlacap AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] érdekes oldal
  • Date: Mon Apr 23 10:59:04 2001

Helló !
A sulineten is lehet érdekes dolgot találni :)
irisz-sulinet / sulinet másutt: és itt található:
Én fa fizikára kerestem rá:
ezen belül mindjárt az első linket nézdmeg:
Online Constructor Brings Your Models to Life - Application Teaches Physics
(EN)
External link URL: http://sodaplay.com/constructor/index.htm
This online Constructor animates two-dimensional models which move and pulse
according to your designs. Models seem to have a life of their own; they can
bounce, roll, ...
Nagyon jópofa.

Sulineti leírás:
Az Európai Sulinet hálózat (EUN) segédanyag gyűjteménye
Az Európai Sulinet hálózat (EUN) honlapján a látogatók hozzáférhetnek a
hálózat tagországai által összegyűjtött oktatási segédanyag gyűjteményhez.
Most egy új válogatást találhatunk a selected resources cím alatt. Ez a site
rendszerezi a tagországok oktatási segédanyagait tartalmazó honlapjait
tantárgyak szerint. Egy-egy tantárgyat választva linkgyűjteményt találunk. A
lapok többsége angol nyelvű. A számodra legmegfelelőbb honlap kiválasztása
beletelik némi időbe, de a felajánlott választék minősége garantált.
Két példa segítségével szeretném meggyőzni olvasóimat, hogy érdemes némi
időt eltölteni a számukra legaktuálisabb honlap keresésével. Az első példa
bemutatja hogyan találhat egy nyelvtanár teszt feladat szerkesztő programot
és azzal kapcsolatos tudnivalókat. A második pedig történelemtanításhoz
használható weblapot mutat be a Római Birodalom történelméről, kultúrájáról.
Példa 1
Angol nyelvtanárok számára nyújt lehetőséget saját teszt elkészítéséhez. A
tesztkészítő program a 'hot potatoes'. Az erről a témáról szóló honlapra a
következő útvonal végigjárása után találtam rá:
Az EUN (Európai Sulinet hálózat) bejelentkező lapján a resources
(segédanyagok) linkre klikkeltem.
Az így megjelenő oldalon érhető el a Selected Resources-ra mutató link.
Eljutottam a különböző tantárgyak szerint rendszerezett táblázathoz,
amelyeket az EUN tagországai készítettek.
Innentől kezdve már sokfelé indulhatunk tovább. Én a languages linket
választottam, majd az Animals Word Search Java Game linkre voltam kíváncsi.
A szótanító játék is tetszett, bár az volt a véleményem, hogy az nem az
órákon leghatékonyabban használható feladattípusok közé tartozik.
Viszont a jobb oldalon lévő további linkek közül bekukkantottam egy másik
mögé (hot potatoes), így találkoztam ezzel a tesztszerkesztő programmal.
Kb. 4 percig tartott, amíg kitömörítettem (Winzip-pel) majd installáltam a
programot. A kezdő lapon jobb felül lévő tutorial fülre kattintva
megismerkedtem a különböző tesztek szerkesztésének alapjaival és azóta már
többféle tesztet is készítettem. A hot potatoes honlapon találhatjuk ezen
kívül az ezzel a programmal készült tesztek címeit, linkeket más windows
programokra stb.
Példa 2
Ez a történelem órákon használható, a Római Birodalomról szóló honlap. Mivel
ez a lap is angol, illetve olasz nyelvű, ezért vagy két tanítási nyelvű
középiskolák történelem óráin használhatjuk, vagy olyan osztályoknál, ahol
az angol nyelvtudás szintje megfelelő. Minden ilyen oldalra igaz viszont,
hogy ha maga a háttéranyag közvetlenül nem is használható, rengeteg ötletet
meríthet belőlük, aki rászánja a szükséges időt és energiát.
Az első lépések itt is a Resources/EUN Selection linkről indultak.
Itt a felajánlott tantárgyak közül a történelmet választottam.
Majd a megadott linkek közül az Explore the Imperial Forum címre klikkeltem.
A megjelenő oldalon választhatjuk az angol vagy az olasz nyelvet a további
keresgéléshez.
Innentől kezdve már mindenki igényei szerint keresgélhet a lapon. A
birodalmak kronológiája, a császárok mellszobrai, a birodalom térképe stb.
mind-mind kiválóan használható háttéranyag.

Viszlát !
Nagy László

  • [Tf] érdekes oldal, Nagy László, 04/23/2001