tanforum - Re: [Tf] physducation

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] physducation

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] physducation
  • Date: Fri Apr 20 16:14:03 2001

kommentálok:
----- Original Message -----
From: Hartlein Karoly
<hartlein AT jedlik.phy.bme.hu>
> A fizika tanitasrol pedig kellene beszelnunk, mert oly mertekben
> csokkent a fizikatanitas a kozoktatasban, hogy mar az alapfogal-
> mak lediktalasara sem marad ido!

Szerintem, ahol a reál muveltség megszunik ott vége a tudománynak...
Tapasztalat, hogy jóval több a reál diplomások között a humán érdeklodés,
mint a humán diplomások közt a reál.
Szerintem minden muveltség alapja a "fizikai valóság" talaján álló hit.
Csak ehhez alaposabban kell ismernie a fizikai valóságot a nebulóknak.
Magyarországra emelt matematika, emelt fizika, emelt technika kellene...
ebbol a gimnáziumi technika megszunik, a fizika lecsökken stb...
Ahol a reál muveltség megszunik ott helyette a spiritizmus és a
"természetgyógyászat" -nak nevezett ... fog elterjedni. VESZÉLYES!!!!
A sok lelki gabalyodást néha nem csak a pszichológia oldja meg, - sokkal
inkább a logikus észérvu világkép, a világ ésszeru muködésébe vetett hit, és
a világ dolgaiban való biztos eligazodás tartalmazza a megoldást...
Megvalósul-e ez REÁL nélkül?
/Riki

> Elkepeszto az, hogy az OM
> vezetosegeben a fizikusok szama az eddigi legnagyobb, es
> ezido alatt a legnagyobb tervesztest szenvedte el a fizika
> tantargy. (az alaptanterv szerint 6. ban megszunik a fizika es a
> kozepiskolakban 2. 3. 4. eveben heti harom orarol heti kettore
> csokken az oraszam!)

  • [Tf] physducation, Hartlein Karoly, 04/18/2001
    • Re: [Tf] physducation, HunyadiMatyasGimnazium, 04/20/2001