tanforum - Re: [Tf] ado = szemet

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] ado = szemet

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] ado = szemet
  • Date: Fri Jan 26 10:39:03 2001

Udvozletem!

Kelemen Éva irta (26 Jan 2001, 10:15)
"[Tf] ado = szemet" targyu leveleben:

> es
> illetekekbol szerez penzt a fizetni kepes polgaraitol, es tovabbadja ezt a
> fizetni nem kepes, inaktiv polgaroknak.

A dolog azert kisse bonyolultabb, mondjuk (sarkitva) az
orszaggyujtesi kepviseloi illetnmenyeket, a partok -- akar a
parlamenti kuszobot el nem ert partocskakat is! -- ebbol
finanszirozzak. Azaz a helyzet annal bonyolultabb, mintsem az
ado kezelo rendszer egy nagy ujraeloszto rendszer lenne. Inkabb
az allan sajat taplalkozo rendszere -- hogy ebbol mi hasznos es mi
nem, az egy masik kerdes...

> A baj nem ezzel van, hanem azzal,
> hogy a polgaroknak vajmi keves modjuk van a penzek elosztasaba
> beleszolni.

Nem hogy beleszolni -- tajekozodni sem. HOgyan lehet egy
kozhivatalnok olyan pokhendi, hogy az adatvedelmi biztos
allasfoglalasat -- az augusztus 20-ai szamla nyilvanos! -- elfogadja,
az adatkoat megsem publikalja! Azaz nem arulja el, mit csinalt a
penzemmel!

> En legalabbis
> senkitol nem irigylem a nyugdijat, rokkantsagi jarulekokt, es a
> munkanelkuli segelyt sem mindenkitol.

Hat ez inkabb a tarsadalombiztositasi alrednszer, ez tipikus
ujraeloszto alrendszer, en az adokkal nem kevernem...

> 40 "szocializmus" nagyon atmosta a
> fejeket

40 eves vagyok es tiszta a fejem. :) Azert az atmosast
visszautasitom... :( Ez a frazist hagyjuk meg a
HejeHujaLopjunkMeg part ugyeletes vilagmegvaltojanak... :)

Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu

kdorozs AT ax.hu
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay

P.S.: Erdekes, nem talaom azt a levelet, amire a kollegano
reagalt... :(