tanforum - Re: [Tf] Rak-o-ci

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Rak-o-ci

  • From: Andras Lutter <rmgadmin AT rmg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Rak-o-ci
  • Date: Mon Jan 22 16:56:02 2001

>Sajnos az oktatás terén bekövetkezõ változások is abba az irányba
>hatnak, hogy a tanulók beilleszkedjenek egy rendszerbe, ahelyett,
>hogy szuverén, alkotó emberkéket nevelnénk belõlük.

Ezzel egyetertek. A kerdes kifejezetten ez: beilleszkedunk a rendszerbe,
vagy valtoztatunk a rendszeren? Persze lehet ugy is beilleszkedni, hogy
elvben nem ertunk egyet, es meg mindig moroghatunk, de ez hosszu tavon
kiegette teszi az embert. Szerintem ez a kerdesko:r mindig ehhez az
utelagazashoz vezet.

Viszont: a fogyasztoi tarsadalomba nem beilleszkedni iszonyu kemeny dolog.
Az ilyen emberek:
- 40 evesen is biciklivel jarnak munkaba
- nem is jarnak munkaba, hid alatt alszanak, de szabadok
- kis tanyara koltoznek es disznot tenyesztenek
- gyerekeiket nem adjak iskolaba, hanem otthon tanitgatjak
- tanoraikon nem a pillanatnyi tarsadalom elvarasaira keszitik fel a
gyereket, hanem egy nem letezo, idealis tarsadalom megformalasara
- nem penz-, hanem emberkozpontu szemleletet adnak at
- mely szemlelettel a gyerek, ha a tanar jol vegezte a munkajat, nem fog
annyira jol boldogulni
- melyet kudarckent itelhet meg o is, kornyezete is
- kiveve, ha a tanar nagyon jol vegezte munkajat, mert akkor a gyerek
szegeny lesz ugyan, de boldog, mert szabad...

Szoval, melyik oldalra alljunk? Nehez kerdes!

Csak magyarazatkepp: en sose leszek eleg bator ahhoz, hogy hippi legyek.

Sziasztok!

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu

  • Re: [Tf] Rak-o-ci, Andras Lutter, 01/22/2001