tanforum - [Tf] nok az oktatasban konferencia

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] nok az oktatasban konferencia

  • From: "Chi" <kikelet AT lezlisoft.com>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu, tanforum-admin AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] nok az oktatasban konferencia
  • Date: Sun Nov 12 21:22:04 2000
  • Comments: Sender has elected to use 8-bit data in this message. If problems arise, refer to postmaster at sender's site.

Sziasztok,

nemrégen kaptam egy érdekes hirt egy konferenciáról, gondoltam
továbbitom a listának.

Jó hetet mindenkinek, üdv: Ida ***

-----------

NÕK AZ OKTATÁSBAN
NÕOKTATÁS ..., NÕI OKTATÁS ..., NÕKRÕL VALÓ OKTATÁS ...,
NÕK OKTATÁSA
... ? JUBILEUMI KONFERENCIA Budapest, 2000. december 1-2.

".... nemcsak módot és alkalmat kíván nyújtani a nõknek olyatén
kiképeztetésükre, hogy képesek legyenek a tudomány mai
színvonalára emelkedni; de egyszersmind az iskolákat, az
egyetemeket, sõt magát a tudományt is mintegy új életre akarja
ébreszteni, mintegy új kerékvágásba akarja zökkenteni a nõk által."
Gonda Béláné: A nõkrõl. (1898.)

Helye:
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanárképzõ Fõiskolai Kar,
1055 Budapest, Markó u. 29-31.
Lotz Terem

A közoktatás és felsõoktatás szerepének megfogalmazásakor
Európa-szerte elõtérbe került a nemek közötti egyenlõ esélyek
biztosításának kérdése: annak elemzése, hogy milyen lehetõségeket
és milyen társadalmi és kulturális mintákat, készségeket és szakmai
pályafutási lehetõségeket nyújt az oktatási rendszer a fiú és lány
tanulók számára.

A konferencia célja, hogy a társadalmi nemek tudománya
szemléletébõl kiindulva tartalmilag és formailag is bemutassa az
oktatás és nevelés számos kérdéskörét interdiszciplináris
értelmezési keretek között.
Ezzel teret kíván adni a tudománykör és szempontrendszer hazai
megismertetésére valamint szorgalmazni szeretné elfogadtatását a
magyarországi tanárképzésben és felsõoktatásban.

A konferencia kiemelt témakörei:

*A közoktatás tartalma, rendszere, a nemek kérdése és a tudás
viszonya, a társadalmi nemek szocializációjának színterei, az
esélyegyenlõség feltételei.

*A nõk foglalkoztatottsága a közoktatásban és a felsõoktatásban; a
pedagógus pálya "nõnemûsége".

*A nõk helyzete és esélyegyenlõségi lehetõségeik a felsõoktatásban.

*A nemek tudományának helye az átalakulóban lévõ magyar
felsõoktatási rendszerben.

*A magyarországi nõneveléstan történelmi hagyatékai.

*Speciális " helyi" témánk: a nemek és a nyelvoktatás és a
nyelvpolitika kérdései.

A konferencia eloadói az ELTE, JATE, BKE, OI, OSZK, Miskolci
Egyetem, Debreceni Egyetem, Semmelweis Egyetem és az MTA,
Szociológia Intézetének kutatói és oktatói.

A konferencia második napjára (december 2., délelõtt)
mûhelybeszélgetést, kerek-asztal beszélgetést tervezünk, a
résztvevõk és meghívott elõadók részvételével, melynek során a
gyakorlati teendõket vázoljuk fel és döntünk a közösen elhatározott
tevékenységek megvalósítási lehetõségeirõl (pl. tanártovábbképzõ
programok, tankönyek tartalmának elemzése, a
személyiségfejlesztés és
pályaválasztás problematikái, stb.).

Levelezési cím:
Thun Éva,
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanárképzõ Fõiskolai Kar
1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.
Tel/fax: 352-8969,
e-mail:
thun AT gandalf.elte.hu