tanforum - Re: [Tf] keres

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] keres

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] keres
  • Date: Mon Nov 6 06:16:03 2000
  • Comments: Sender has elected to use 8-bit data in this message. If problems arise, refer to postmaster at sender's site.

Udvozletem!

Chi irta (31 Oct 00, 18:48) "Re: [Tf] keres" subject-u leveleben:

> Ugy találtam meg a megfelelõ
> vincsesztert, hogy irtam a HIX szak jellegû levelezõlistáira - Guru,
> Webmester...

Nem tokeletes... A WEBMESTER ezesetben nem "jatszik"! A
GURU viszont tokeletes tipp!

> talán a Tippen is kértem segitséget

Ez is jo otlet. E ketton kivul nem nagyob tudnek HIX listat, ami
szoba johet... (A TIP altalanos, a GURU muszaki)

> ott van hirdetési
> rész is, oda biztosan fel lehet ilyesmit irni

Igaz. De pontosabban igy hangzik (idezet a barmelyik lista
feliratkozasa eseten megkapott leirasbol):

-- Idezet eleje: -------
A TIPP, GURU es KORNYESZ ujsagokban magan
aprohirdeteseket is elhelyezhetsz (tehat ha valamibol 1-2
darabot akarsz eladni, venni, vagy cserelni, magancellal). Ez
esetben leveled a kovetkezo cimek egyikere (csak egyre!)
kuldd:

tipp-hirdetes AT hix.com

guru-hirdetes AT hix.com

kornyesz-hirdetes AT hix.com

A hirdetesed ne ismeteld 2 heten belul!
-- Idezet vege -------

> de elsõ megközelitésnek a Gurut és a Webmestert javaslom.

A WEBMESTER-t -- erre a celra -- nagyon nem javaslom (lasd
meg lentebb...)

> Ha megtalálod a megfelelõ listákat cimét, akkor ugy tudom, nem
> kell feltétlenül a lista tagjának lenned, akkor is irhatsz be - a
> válaszokat meg természetesen kérheted magánba.

Nos ez igaz, de nem pontos. Altalaban nem _kell_ a listara
feliratkoznod, altalaban _kerheted_ a valszokat maganba _is_.
(A hirdetes dolog jellege miatt most nincs is ertelme a listas
csevegesnek ebben a konkret temaban.) Azt azonbana HIX
listan levok igen szoktak utalni, ha valaki listan kerdez, de
_csak_ maganban ker valszt, mert feliratkozni es a lista
forgalmat (mk. ekkor sajat erdekeben) figyelni nem akarja...
Ismetlem: jelen targy, hardver vetel termeszetesen nem ilyen
eset...

A listakra valo feliratozas a
subs.XXX AT hix.com
cimel (XXX a
levlista neve), a targy es a leveltorzs tartalma kozonbos. A
feliratkozast nem kell (nem lehet) megerositeni, a feliratkozasi
cim az lesz, amirol a feliratkozo level elmegy. Listara irni
(felirtkozassal vagy analekul, mindegy) a
XXX AT hix.com
cimmel
lehet, itt is XXX helyen a lista neve all. Egy levelet ne irj tobb
listara, az automata viszavagja... Nem lelkizos... Lasd lenteb...
(A HIX csak digest modban terjed... Hja, a regi idok... :))
Valahogyan WEB feluletrol is elerheto, itni is lehet a listara, de
a www.hix.com cimrol ezt megtalalni meg ujgyakorlatnak is
gyengecske, erre had ne pazarolja szot... :)

Viszont...

Ha nem csalodom, eppen e (jelenlegi) thread inditoja hirdette a
TANFORUMon _eladni_, arusitani a Vizualizacios tantervet.
Nem akarom a dolgot felmelegiteni, megvolt lefutott az a dolog.
(Ha tevedek, bocs... Csak a
vpm AT swi.hu
cim miatt
asszocialtam... :)) Annyit emlitenek ezert es itt meg: a HIX
_regi_ lista, akkoriban szuletett, amikor a NET-hasznalok
kevesen voltak, a szabalyokat pedig komolyan vettek. Magukra
is, masokra is nezve: kotelezonek. Es veszik ma is. Es szova
is teszik. Kulonosebb vacakolas ez-meg-az nelkul. Ha pl.
mindegyik fentebb emlitett listara, cimre (egy level, tobb
cimzes) "kinyomja" az eredeti kerdezo a hirdeteset, kulonsebb
lelkizes nelkul az automata viszavagja es egy sem jelenik majd
meg. Ha egyenkent megirva, kulon levelben de azonos
tartalommal teszi ezt, az automata nem tud mit tenni, meg fog
jelenni. De arra fel lehet keszulni, sokan es hatarozottan fogjak
szova tenni a Netikett, a HIX alapszabalyok megserteset.
Ugyanez varhato, ha a (be is idezett) szabalyokat nem
betartva, ket hetnel surubben ismetli meg eredeti kerdezo a
hirdeteset... A HIX szabalyok vilagosak, kivetel nincs. Es
magyarazkodas sem...

Esetleg szoba johet meg a TECHINFO lista is, ez nem HIX-
es... Ha erdekes, irom a reszleteket...

Sok sikert!

Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu

kdorozs AT ax.hu
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay

P.S.: Most nezem a datumot... Lehet, hogy a dolog mar nem
is aktualis? :(

  • Re: [Tf] keres, Dorozsmai Karoly, 11/06/2000