tanforum - [Tf] online aktivitas a nemeknel :-)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] online aktivitas a nemeknel :-)

  • From: "Chi" <kikelet AT lezlisoft.com>
  • To: kreativ AT lezlisoft.com
  • Cc: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] online aktivitas a nemeknel :-)
  • Date: Sat Sep 23 18:01:02 2000
  • Comments: Sender has elected to use 8-bit data in this message. If problems arise, refer to postmaster at sender's site.

Sziasztok,

akkor folytatnam meg egy levele erejeig - megpedig az online
aktivitassal.
Biztosan tudjatok, hogy az USA-ban nagyjabol ugyanannyi no
hasznalja ma mar a neten, mint ferfi, sot, atbillenni latszik az arany
:-)
Van azonban kulonbseg - igy pedig kutatni valo tema - a ferfiak
es nok szorfozesi szokasai kozott. A Pew Internet &
American Life Project szerint mind a ferfiak, mind a
nok koreben egyertelmuen az email-hasznalat a
legnepszerubb.

Szerintetek ez igy lehet itthon is?

A felmeres szerint mindket nemnel a felhasznalok 91
szazaleka el ezzel az eszkozzel, azonban akad
jocskan szignifikans kulonbseget mutato egyeb
online aktivitas.

A kutatok azt talaltak a hirek olvasasaval kapcsolatban,
hogy mig a ferfiak inkabb az uj hireket keresik az
interneten, addig a nok a mar televizioban latott,
radioban hallott hireket olvassak ujra. Miben egyenlok a
ferfiak es nok? Peldaul az utazasi informaciok
kereseseben, valamint, barmily meglepo, a
szolgaltatasok es termekek vasarlasaban.

Hat en nem tudom, en no letemre miota netezem azota foleg, de elotte se
nagyon a radiobol, a tevebol szereztem a hireket... Most meg egyaltalan
nem hallgatok radiot, nem nezek tevet... bar en lehet, hogy kivetel vagyok.
Kedves kolleganok, nalatok mi a helyzet?

Egyébként a férfiaknál ez a sorrend a szorfozes szokasoknal:
- hobbival kapcs. infok keresese es termekek, szolgaltatasok keresese,
- hirek olvasasa
- tozsdei infok
- egeszsegugyi-infok keresese
- sport
(utobbi kettonel egy szazalek csak a kulonbseg)

A noknel a fenti:
- hobbival kapcs. infok keresese
- termekek szolgaltatasok kerese (itt 10 % a kul, a ferfiaknal egyforma!)
- egeszsegugyi infok
- hirek olv.
- tozsdei infok
- sport (az utolso kettonel megint tobb mint 10 % a kul.!)

Nalunk is hasonlo sorrend lenne szerintetek? Magyarul kit-kit ilyen
sorrendben erdekelnenek a dolgok attol fuggoen, hogy no vagy ferfi?

Ha az online vasarolt termekek típusait
nezzuk, akkor ujra csak kulonbsegeket talalunk a
nemek kozott. Jo-jo, tudom, hogy itthon az online-vasarlas nem
elterjedt, megis erdekel a velemenyetek, foleg a holgytarsaime :-)

A kinti adatok szerint elteres van itt is a nemek kozott, ez tok logikus.

A ferfiak sorrendje ez: szgep, CD, konyv, video, repjegy, magazi, ffi
ruhazat, jatek, szallasfogl., noi ruhazat (:-)), egugyi es
szepsegapolasi cikkek...

A nok sorrendje: konyv, CD, szgep, egugyi es szepsegapolasi
cikkek, jatek, noi ruhazat, gyermekruhazat (a ferfiaknal ez nem is
szerepel :-)), video, magazin, repjegy, virag (ez sincs az uraknal :-))
- a holgyek meg ugy latszik szallast nem foglalnak.

El tudom kepzelni, hogy mi nok szinten hasonloan hasznalnank a
netet vasarlasra. Notarsaim?

Es az urak? :-)

Elore is nagyon szepen koszonom mindenkinek a segitseget.

Szeretettel udv: Ida ***

KIKELET 21 Szellemi Muhely - http://www.lezlisoft.com/kikelet
Csapo Ida -
mailto:kikelet AT lezlisoft.com