tanforum - Re: [Tf] 20% (?)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] 20% (?)

  • From: Nagy László <nlaca AT podmaniczky-bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] 20% (?)
  • Date: Mon Jun 5 09:52:18 2000

Hello !
Nem tudja valaki véletlenül a Ped. Sakszervezet e-mail címét, mert szerintem
a Pokorni terv ellen két szempontból is rosszul indulnak el.:
1, A kötelezo óraszám emelésnél nem csak az a lényeg, hogy elbocsájtások
lesznek, hanem a tanárok leterheltsége már idáig is hatalmas. Nem csak az
órákat kell megtartanunk, hanem felkészülni is rá, dolgozatokat is javítani
stb. Ezelott 20 évvel amikor kezdtem 18 óra volt a kötelezo 6 napra (mert
még nem volt szabad szombat) és még az osztály fonökségre is volt benne egy
plusz óra ( most ezt "megváltják" pénzben. Ekkor tényleg volt ido
felkészülni, kisérletet elokészíteni stb. Most örülök, ha 4 órakkor eltudok
menni haza és akkor viszem a dolgozatokat kijavítani még.
2, Nem tudom honnan vették az átleg fizetéseket. A Népszabadság szombati
számában 98-ra 65400 Ft-van, ez 9-re kb. 68 000 Ft-ot jelent a Minisztérium
statisztikája szerint. Ez is sok , mert ha az iskolámban nézzük akkor ez
csak 50000 Ft körül jár.Pedig ez középiskola, ahol egyetemi végzettsége van
az embereknek. A túlórákat is beszámolják ?

Ugyanebbol a cikkbol még érdekes statisztika az éves ped. bér a GDP %-ban:
1992 103,3 1993 95,3 1994 94 1995 84,2 1996 78,8
1997 78,8 1998 79
Nagy László
nlaca AT podmaniczky-bp.sulinet.hu
< munkahely