tanforum - Re: [Tf] Szakkepzesunkrol

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Szakkepzesunkrol

  • From: Ferenc Turoczi <blathy AT matavnet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Szakkepzesunkrol
  • Date: Mon Apr 3 10:49:43 2000

Kedves Tamas!

Ha mar nyilt levelben reagaltal, engedd meg, hogy en is bekapcsolodjak.

Szanto Tamas wrote:

> Szerintem a "penztelenseg, ... elsorvadas" nem realis veszelyek.
>
> Egyre tobb a "beforgatott" penz.
> Hala a Szakkepzesi Alap letenek, onallosaganak es a hazai gazdasagi
> fellendulesnek.
> A Munkaeropiaci Alap ezevi decentralizalt kerete ismet novekedett.

Ebben igazad van. Valoban novekednek az elnyerheto tamogatasok, de
ez nem olyan tetel, amit elore tervezhetunk, csak mint lehetosegre
szamithatunk.
Igaz, nekunk eddig meg minden evben sikerult egy jelentos szeletet elnyerni
ebbol
a tamogatasbol, de nem biztos, hogy ezzel mindenki igy van.
A legfobb gond mindig az onresz , es az onkormanyzat tamogatasanak
megszerzese, ugyanis utobbihoz csak akkor juthatunk hozza, ha nem
koltsegvetesi keretbol kivanjuk fedezni az onreszt. Tudom, hogy itt a
kornyezetunkben volt nem egy iskola, amelyik mar emiatt nem tudott palyazni.

A masik gond, hogy az onkormanyzat a kozvetlen szakkepzesi tamogatasokat
gyakorlatilag ugy kezeli, mintha az a sajat bevetele lenne. No nem igy van
ez
megfogalmazva, csak eloirjak nekunk a az adott koltsegvetesi evre az
elerendo
sajat bevetelt, es ennek figyelembe vetelevel kapjuk meg a jarandosagunkat.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a dologi kiadasainkat nem tudjuk
koltsegvetesi
forrasbol fedezni, csak a kozvetlen szakkepzesi tamogatasok
felhasznalasaval.

> Talan nem tulzas, hogy a 10 esztendonel is "idosebb" civil
> szervezodesunk amit megtehet azt meg is tett, tesz a szakkepzesert.

Nagy segitseg lenne, ha peldaul abban tudnatok segiteni, hogy a szakkepzo
intezmenyek elkulonitett szamlan kezelhessek az "osszekoldult" kozvetlen
szakkepzesi tamogatast, es ne kelljen sajat hibankon kivul - ha atmenetileg
is -,
az onkormanyzati kenyszer miatt torvenytelenul felhasznalni azt.

Udvozlettel: Turoczi Ferenc

Ui: igyekeztem nagyon finoman fogalmazni, mert ebben a fene nagy
demokraciaban nem tudhatja az ember, hogy honnan vagjak kupan!

  • Re: [Tf] Szakkepzesunkrol, Ferenc Turoczi, 04/03/2000