tanforum - [Tf] Vá: [Tf] OM felveteli feladatok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Vá: [Tf] OM felveteli feladatok

  • From: TIstvan <TIstvan AT server.semmelweis-bp.sulinet.hu>
  • To: "'tanforum AT lists.kfki.hu'" <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Vá: [Tf] OM felveteli feladatok
  • Date: Thu Feb 10 10:34:52 2000

döbbenten látom némely feladatlapgyártók határtalan aránytévesztéseit.
egyes középiskolákban olyan felvételi feladatsort állítanak össze (70
perc megoldási időre), amiben történetesen
egy 20 versszakos romantikus költemény a szövegértés-feladatsor alapja.
és ez csak egy feladat a feladatlapon, mellette ott vannak a
helyesírásra, a leíró nyelvtanra vonatkozó "beugrató" feladatsorok,
plusz szólásértelmezés, plusz szókirakó (amelyben a tanulónak csak akkor
van esélye, ha magától értetődően ismeri és kezelni tudja -mondjuk a
"gödény" szót - úgy, ahogy annak leírását az értelmező szótárban
megtaláljuk), stb.
nem tudom, a "tisztelt" kollegák vették-e a fáradságot ahhoz, hogy
saját feladatlapjukat kitöltsék. ha igen, akkor nem lepődtek meg azon,
mennyi időre volt szükségük....?
vagy "éljen a gladiátorképzés"?
üdvözlettel
t.i.