tanforum - [Tf] kerettanterv - tajekoztato

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] kerettanterv - tajekoztato

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: A TANFORUM tukrozese <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] kerettanterv - tajekoztato
  • Date: Mon Feb 7 17:22:06 2000

Tisztelt Kollegak!

Ma delutan Szegeden jart Kojanitz (remelem jol irom) Laszlo, es
tajekoztot tartott kerettanterv ugyben.

A tajekoztato lenyeges elemei az en olvasatomban:
- a kerettantervek elkeszultek, februarban nagy nyilvanossagot kap
majd, (de csak reprezentativ 300-500 iskola kapja majd meg, a
tobbiek az Internetrol... bar lehet, hogy ez csak a kerdoivekre
vonatkozik.)
- aztan vita (nem derult ki egyertelmuen, hogy ki kivel vitazik, es mi
lehet az eredmeny, pedig kerdeztem)
-aprilisban vegleges eredmeny,
-aki akarja, szeptemberben mar eszerint tanithat, 2001-tol biztosan.
(De hozza kell igazitani a helyi tanterveket, amit el is kell
fogadtatni.)

- az idegennyelv oktatasa fontos, azert kapott nagy oraszamot
(indoklas: EU, meg egy-ket kozhely)
<gondolat>
Akkor az informatika miert nem? Ugyebar a modern idok
analfabetaja lesz, aki az informatikai eszkozoket nem tudja
kezelni...
</gondolat>

Ezt kesobb meg is kerdeztem. (Meg azt is, hogy miert 9 es 12)

A valasz a plenum elott:
Ez van, egyeztetes, miegymas.
A 9 es 12-re: jogaban all az iskolanak 10-re attenni.

Valasz a vegen:
A szabad orak kozul az egyiket ugyis az informatika kapja.
A tantargyi bizottsagok felett levo, elsosorban igazgatokbol allo
bizottsag gondolta igy.

Kozos: a tobbi targyba beepul, integralodik.
Egyebkent errol szakmai bizottsagokkal, konkretan az ISZE-vel
egyeztettek.

Erre sarkitva ketszer is rakerdeztem, a valasz: jartak nala az ISZE-
tol, valamit hoztak, o beszelt veluk, aztan az ISZE elkuldte (meg
tavaly) azokat a javaslatait, hogy mit es hogyan lehet mas targy
kereteben tanitani.
(Errol ott hallottam eloszor, azert eroltettem ki belole ketszer is.
Ez valoban igy van, vagy valaki nem mondott igazat? Ugyan elvileg
keteselyes a dolog, de az ISZE kepviseloirol ilyet nem tetelezek
fel, szoval vagy a memoriam rossz, vagy ....)

Aztan szobakerult meg az idegen nyelvek oktatasa, ami kotelezo
az altalanos iskola 4. evetol, de nem tilos 1-3-ban sem. (Korabbi
mondataibol arra tert ki, hogy nem jo, hogy ha tanitjak.)

Nem szolt arrol, hogy mi a helyzet a tanar oldali oraszammal, de
azt mar nem kerdeztem meg, mivel jelen volt tobb igazgato is.
Azaz a csoportbontasokat hogyan finanszirozzak. (Vagy az a
+25%-nyi plusz oraba kerult bele...)

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # JATE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)454-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.

  • [Tf] kerettanterv - tajekoztato, Fodor Zsolt, 02/07/2000