tanforum - Re: [Tf] V�: Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] V�: Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

  • From: "Boldog Ferenc" <boldog AT fellner.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Vá: Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik
  • Date: Thu Jan 20 12:04:37 2000

Hello!

> Egyébként a félelmeidnek nagyon kevés alapja van.
Idezet:
"Olyan tanuló is felvehetõ, aki a kiértékelt
iskolai adatlapon nem szerepel a felvettek listáján?

Nem. Ugyanis jogosan feltételezhetõ, hogy a tanuló
azért nem került a felvételre javasoltak közé, mert egy
másik középfokú iskola is elfogadta a tanuló
jelentkezését, és a tanulói adatlapon beküldött sorrend
alapján a tanuló a másik középfokú iskolát elõbbre sorolta.
Tehát eredménytelen a felvételre nem javasolt tanulóknak is felvételt jelzõ
levelet küldeni, hiszen ezeket a tanulókat már egy másik helyre felvették."
Idezet vege:
Na ezzel van a gond! Az addig OK, hogy nem veheto fel, ha nincs a felvetelre
javasoltak kozott. Na de miert nincs? En nem vennem minden esetben
szazasra, hogy azert, mert egy masik iskola felvette.
Mas gondok:
Bedogolhet pl. az inf. rendszer, (ahogy Zsolt irta).
Es mi van, ha valaki, mondjuk a nyar folyaman rajon, hogy megis a masik
iskolaba menne inkabb. Meg ha van is hely (lehetoseg) az adott suliban, akkor
sem teheti meg. Nem allitom, hogy tomegesen fordulnanak elo ilyen esetek, de
akkor sem tartom jonak igy.

>Nem ad modot arra, hogy a 3 helyre is felvett diak
>szuloje taktikazzon, becsapva ezzel a masik ket iskolat.

Az iskola szempontjabol taktikazas (becsapas), a szulo gyerek szempontjabol
szerintem inkabb sokszor tanacstalansag, lehet egyes iskolak felrevezeto
propagandajanak eredmenyekent letrejott "Na most mi legyen?",
donteskeptelenseg, stb...
Ahogy vesszuk. :-)

Bar nekem talan konnyu dolgom van, mert a gyerek szerencsere eleg
hatarozott. Csak igaz legyen, amit leendo iskolajarol tudok, amit az iskola
sajat magarol allit.

Udv:
Boldog Ferenc
Fellner Jakab Szakkozepiskola es Szakiskola
boldog AT fellner.sulinet.hu
fboldog AT matavnet.hu