tanforum - Re: Nyelvhasznalati javaslat II

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Nyelvhasznalati javaslat II

  • From: <csm AT pc3.piarista-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Nyelvhasznalati javaslat II
  • Date: Tue Jan 4 23:58:35 2000

Jan 4 (09:58)-kor jött elektronok szerint Rozgonyi-Borus Ferenc ezt írta:
> Az Internet egy amerikai halozat, amely az Arpanetbol alakult ki.
> (A MilNet lett a katonai fele). Semmi koze protokollhoz, WWW
> szolgaltatashoz meg foleg nem. A Sulinetnek van egy kijarata,
> amely az Internet elereset teszi lehetove, ez ha jol emlekszem egy
> Pestet New Yorkkal osszekoto kozvetlen vonalat jelent.
> Az Internet maga is a vilaghalo egy kiterjedt halozata, de nem
> egyezik meg vele. Ha jol tudom, akkor Amerikaban az AOL
> nagyobb is talan.

Adalekkent:
Az "inter-net" halozatokat osszekoto helozatot jelent. Tehat definicio
szerint alhalozatokbol all. Ilyen alhalozat a sulinet, az AOL stb.

Az mar csak megallapodas kerdese, hogy az alhalozatokat reszenek
tekintjuk-e, vagy sem.

Innen jon (ha jol sejtem) az internet-intranet megkulonboztetes is:
internet - alhalozatok kozotti (=WAN)
intranet - alhalozaton beluli (=LAN)

A protokollok elnevezesenel is van jelentosege, mert az internet
"anyanyelve" a TCP/IP -ben az IP=internet-protokoll.

A WWW csak hab a tortan.

Szeretettel:
Miklós
: Csanady Miklos Sch.P. : Use pgp!
: homepage: http://www.piar.hu/~csamik/csamik.htm :
: honlap: http://www.piar.hu/~csamik/csamikh.htm : Hasznaljon pgp-t!
:::::::::::Ad:maius:pietatis:incrementum::::::::::::::