tanforum - Fw: szomoru

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Fw: szomoru

  • From: "G�losi J." <jgalosi AT freemail.c3.hu>
  • To: <kiraly AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc: "Tanforum" <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Fw: szomoru
  • Date: Mon Dec 20 10:57:12 1999

----- Original Message -----
From: Gálosi J.
To: Tanforum
Sent: Monday, December 20, 1999 10:49 AM
Subject: Re: szomoru

Kedves Éva!

Igaza van, a szóban forgó levél közvetlenül valóban nem "illik" a Tanfórum
moderált (=cenzúrázott) listájára, ám (mivel benne a gondolat-, sajtó- és
szólásszabadság súlyos sérelmérõl van szó), s mivel ez a "Pofa be!"
mentalitás közéletünkben és iskoláinkban is egyre jellemzõbb, nem árt, ha a
kollégák tudnak ilyen esetekrõl.
Egyébként mos már értem, hogy alább idézett levelem miért nem jelent meg a
listán, pedig az alaposan összefügg az iskolaüggyel.
Errõl a levélrõl van szó:
Nyugalmazott középiskolai tanár vagyok. Egyszer-kétszer adtam egy kiseb
összeget a Gyermekélelmezési Alapítványnak. Azóta évente kétszer-háromszor
kapok az alábbihoz hasonló vérlázító, bicskanyitogató levelet:
"A Hencidai Általános Iskola gyermek- és ifjúságvédelmi felelõseként
fordulok Önökhöz. ... Az ide járó 250 gyermek közül 150 szinte minden nap
éhesen érkezik az iskolába. Ha otthon néha enni kapnak, az a legegyszerûbb
ennivaló: zsíros kenyér vagy paprikás krumpli. Ha ez sincs, gyakran
konténer-boltból egészítik ki a hiányzó húskészletet." A szakkifejezést:
konténer-bolt, az Alapítvány elnöke értelmezi: "...arról a konténerrõl van
szó,amelybe az állati dögöket dobják..." (A további megdöbbentõ segélykérõ
leveleket lásd: http://www.gyea.hu !
Kérdezem: Kinek van itt képe "neveléscentrikus minõségi oktatás"-ról
beszélni?
Hát milyen világ ez? Milyen társadalom az, amely a bankokra százmilliárdokat
költ, a jövendõ generációt pedig dögkútból eteti. S,ha valaki mindezt
elmondja, az demagóg populista -mondják róla azok, akik e tények láttán
becsukják szemüket, bezárják fülüket, s -figyelemelterelõként- a
minõségbiztosítás varázsszót szajkózzák.
Kedves Éva!
Nem vagyok kommunista, nem is voltam az, -nevemet az 1956-os
diákmegmozdulások szervezõi közt találja forradalom és szabadságharc a
Bölcsész Karon címû könyvben, de szemellenzõs sem vagyok, így Marxot
(Hegellel, Kanttal stb.) együtt a XIX. század egyik kiemelkedõ
gondolkodójának tartom, akinek igaza van abban, hogy az oktatás a politika
által determinált, vele kölcsönhatásban lévõ felépítményelem, s aki
különválasztja õket, az mindkettõt meghamisítja.
Ön felelõsségteljes munkát vállalt el, amikor a Tanfórum "gazdaasszonya
lett", amelyet nem a megbízóhoz hû, hanem a pedagógustársadalom
érdekképviselõjeként lehet jól végezni.
Tisztelettel:
Gálosi János