tanforum - Re: IRC csatorna kerestetik

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: IRC csatorna kerestetik

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: IRC csatorna kerestetik
  • Date: Tue Dec 14 16:48:49 1999

Udvozletem!

Bende Imre irta (14 Dec 99, 15:20) "Re: IRC csatorna kerestetik" targyu
leveleben:

> Szerintem a legegyszerubb ha te hozol letre egy kulon szobat -ezt altalaban
> minden serveren megengedik, igy enm kell kulon server- , ha elsokent belepsz
> te leszel az owner op-ot osztogathatsz jelszavakat allithatsz be..es ezutan
> viszed oket ki egy csatornara.

Igaz. En is igy szoktam oran vagy tanfolyamon az IRC
hasznalatat oktatni. A baj csak az ezzel, hogy figyelni kell a
csatorna letrehozojanak -- a foglalkozasvezetonek --, hogy a
csatornat bizonyos korlatozassal keszitse: a topic-ot ne
lehessen elpiszkalni, a csatorna neve ne legyen publikus, stb.
Ugyanis nem igazan jo, ha az ilyen csatornan nagyszajuak is
felbukkannak -- ezek altalaban masunnan jottek -- es a
tanfolyamvezeto energiajat ezek ban-olasa tolti ki a
foglalkozasvezetes mellett...

Egy esetleges kapcsolatvesztes (disconected) eseten pedig
ugrott az egesz, ha eleg szemfules volt az eddig "erolkodo",
akkor masik csatornan lehet a tanfolyammal probalkozni...
Nem idealis -- mindenkeppen a sajat IRC szerver jobb ilyen
szituacioban...

> De ha proxyn keresztul mentek ki egy server csak 3 klon enged fel
> egyszerre igy azon keresztul csak webes cset-et tudsz
> folytatni....sajnos...

???
Nem ertem illetve ugy tunik, nem egeszen igy van... :-((( (A
tevedeseket keretik javitani :-))

Szova: nalam IntranetWare szerver IPX/IP gateway-en
keresztul jutnak a gepek LAN-rol WAN-ra, azaz odakint
egyetlen IP latszik, a szervere... Valoszinuleg ezert: ha egy
kinti szerverre a tanterem (20 gep) egyszerre akar
feljelentkezni, valoban az elso haromnak sikerul. A tobbinek
azonnal nem, kicsit varnia kell, de ugy 60-80 sec kesleltetessel
akar mind a 20 gep fel tud jelentkezni ugyanarra a szerverre.
Ez biztos, ezt elegszer probaltuk. (Windows 95 illetve a masik
teremben Windows 95 az operacios rendszer, mIRC a kliens...)

A WEB-es chat-rol vegyesek a velemenyeim: azt hiszem,
fokozottabb az eroforras igenye, mint a "mezitlabas" IRC
programoknak... Nem is lehet ezekkel kapcsolatban a tiszta
IRC parancsokat es fogalmakat tanitani... (Nem is eroltetem a
tanitasat, eppen csak megemlitem -- a mIRC-re viszont meg
idot is aldozok...)

> nem vagyok fuggo, de en kiallok a fiatalok csetre tanitasa
> mellett:)

Akkor mar ketten vagyunk! :-)) Ha mar a diakok annyira oda
vannak erte. legalabb ismerjek a hasznalatat, a fogalmait es
mindenekelott a hasznalati szabalyokat es szokasokat...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

kdorozs AT ax.hu