tanforum - minőségbiztosítás

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

minőségbiztosítás

  • From: "Gálosi J." <jgalosi AT freemail.c3.hu>
  • To: <Tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: minőségbiztosítás
  • Date: Thu Sep 16 18:51:07 1999

"Minőségbiztosítás"???
Blabla! Írják a kollégák - joggal-, és a tanár anyagi megbecsülése, no meg
a tárgyi feltételek hiánya felől közelítik meg a kérdést. Én most más
oldalról jutottam ugyanerre a következtetésre.

Nyugalmazott középiskolai tanár vagyok. Egyszer-kétszer adtam egy-egy kisebb
összeget a Gyermekélelmezési Alapítványnak. Azóta évente kétszer-háromszor
kapok az alábbihoz hasonló vérlázító, bicskanyitogató levelet:
"A Hencidai Általános Iskola gyermek- és ifjúságvédelmi felelőseként
fordulok Önökhöz. ... Az ide járó 250 gyermek közül 150 szinte minden nap
éhesen érkezik az iskolába. Ha otthon néha enni kapnak, az a legegyszerűbb
ennivaló: zsíros kenyér vagy paprikás krumpli. Ha ez sincs, gyakran
konténer-boltból egészítik ki a hiányzó húskészletet." A szakkifejezést:
konténer-bolt, az Alapítvány elnöke értelmezi: "...arról a konténerről van
szó,amelybe az állati dögöket dobják..." (A további megdöbbentő segélykérő
leveleket lásd: http://www.gyea.hu !
Kérdezem: Kinek van itt képe "neveléscentrikus minőségi oktatás"-ról
beszélni?
Hát milyen világ ez? Milyen társadalom az, amely a bankokra százmilliárdokat
költ, a jövendő generációt pedig dögkútból eteti. S ha valaki mindezt
elmondja, az demagóg populista -mondják róla azok, akik e tények láttán
becsukják szemüket, bezárják fülüket, s -figyelemelterelőként- a
minőségbiztosítás varázsszót szajkózzák.

Gálosi János
jgalosi AT freemail.c3.hu

  • minőségbiztosítás, Gálosi J., 09/16/1999