tanforum - Re: Masoddiploma - nyelvvizsga

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Masoddiploma - nyelvvizsga

  • From: "Va'las Pe'ter" <turtle AT alarmix.net>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Masoddiploma - nyelvvizsga
  • Date: Tue Aug 31 17:34:50 1999

Lectori salutem.

Blum Szilard wrote:
> Felvettek az ELTE informatika kiegeszito szakra, de most tudtam
> meg, hogy diplomat (2 ev utan, mert egyetemi vegzettsegem van)
> csak ugy adnak, ha kozepfoku nyelvvizsgat szerzek addig. A TO azt
> mondta, hogy ez benne van a felveteli tajekoztatoban, idezem:
En most vegeztem el ezt a szakot (kedvenc egyetemem dekanja nagy esszel
be is tette az osszes frissen vegzett nappalis es levelezos tanarszakos
diplomaosztojat az elso tanitasi hetre, pentek delelottre :-(). Nekunk
mar mondtak, hogy szerencsesek vagyunk, mert a kovetkezo evfolyamnak
nyelvvizsga fog kelleni.
Szerintem nem lehetetlen kovetelmeny, hiszen a nappalisoktol is
elvarjak, es egy informatikus amugy is tudjon angolul. Ket ev nagy ido.
De ha nagyon szigorunak erzed ezt a kovetelmenyt, akkor van egy tippem:
eszperanto. :-) Olvastam egy statisztikat, miszerint elkepesztoen magas
a nyelvvizsgaarany eszperantobol, es ez foleg az egyetemistaknak
koszonheto, akiktol a diplomahoz elvarjak. Gyengebb nyelverzekkel is
nehany honap alatt megszerezheti barki a nyelvvizsgat.

> "Felhivjuk a figyelmet arra, hogy a felsooktatasi intezmenyekben -
> a Kormany altal elfogadott kepesitesi kovetelmenyek, illetve az
> intezmenyi szabalyzatok alapjan - az oklevel megszerzesenek
> feltetele az allami (vagy ezzel egyenerteku) nyelvvizsga letetele
> akkor is, ha az adott intezmenyben nyelvi kepzest nem folytatnak."
Kerdesedre valaszolva: ez arra utal, hogy vszleg nem fogsz olyan
egyetemet talalni, ahol nem kell vizsga, ha egyszer kormanyrendelet van
ra.

Va'las Pe'ter (Pe'ter Va'las for non-Hungarian speakers)
mailto:turtle AT alarmix.net
(E'kezetes leveleket is tudok olvasni.)
http://www.alarmix.net/freeweb/turtle