tanforum - Re: Utmutato a napfogyatkozas videos megfigyelesehez

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Utmutato a napfogyatkozas videos megfigyelesehez

  • From: "Kery Laszlo" <kery AT hod.date.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Utmutato a napfogyatkozas videos megfigyelesehez
  • Date: Mon Aug 30 07:31:51 1999

tepi AT mcse.zpok.hu
irta, de sajnos nem mindent:

> Utmutato a napfogyatkozas videos megfigyelesehez
>

> Videokamerat hasznalva a napfogyatkozas rogzitesehez nagyon sokoldalu
> eszkozhoz jutunk. Hogy a felvetel jol sikeruljon, osszefoglaltunk nehany
> jotanacsot:
>

> 1. A kamera nagyitasat (zoom-jat) a leheto legnagyobbra allitsuk, hogy minel
> nagyobb napkepet kapjunk.
>
> 2. .....................
es igy tovabb me'g 7 + 4 pontba gyujtve.
De sajnos egy lenyeges dolog kimaradt, amit a rank kovetkezo 3.
generacionak (Magyarorszagrol ok fognak legkozelebb teljes
napfogyatkozast latni) szeretne'k orokul hagyni, nevezetesen:

"Ne feledd el megtisztitani a felvetel megkezdese elott a
_videofejet_!"

Ugyanis az en videos baratomnak kb. az 50%-os fazisnal el
kezdett villogni a keresoben egy inverz iksz egy karikaban
(jobban nem tudom leirni), es mivel meg ilyet sose latott,
nem torodott vele. A felvetel visszanezesenel kiderult,
hogy az a fej elkoszolodasat jelezte, eleinte ne'mi zajjal
a felvetelben, es kb. 2 perc mulva mar semmilyen kep nem
volt, ugyhogy az elektronikanak tokeletesen igaza lett,
de itt a totalitasig eleg volt az a 2 perc, nem vart a kamera
masfel orat :-)

Udv.
Laci