fizinfo - [Fizinfo] Kutatók Éjszakája a HUN-REN Wigner FK-ban szeptember 27-én pénteken

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Kutatók Éjszakája a HUN-REN Wigner FK-ban szeptember 27-én pénteken

  • From: <kommunikacio AT wigner.hun-ren.hu>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Kutatók Éjszakája a HUN-REN Wigner FK-ban szeptember 27-én pénteken
  • Date: Thu, 19 Sep 2024 08:26:45 +0200

Kedves Kollégák!

Szeretettel várjuk a fizika iránt érdeklődőket szeptember 27-én a Kutatók
Éjszakáján Csillebércen - Látványos kísérletek és érdekes előadások lesznek
a HUN-REN Wigner Fizikai Kutatóközpontban.

A programok részletes leírása és regisztráció a Kutatók Éjszakája hivatalos
honlapján
<https://app.kutatokejszakaja.hu/intezmenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatoko
zpont> érhető el.

A vastag betűkkel jelzett programok előadások, a vékony betűs címek pedig
bemutatók. Viszont minden program regisztrációköteles. A részletes program a
következő:

kezdés

program

előadó, szereplő

10:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/hogyan-gondolkodik-egy-tudomanyos-kutato> Hogyan gondolkodik egy
tudományos kutató?

Péter László

10:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/laborlatogatas-hogyan-folynak-a-komplex-folyadekok> Hogyan folynak a
komplex folyadékok?

Börzsönyi Tamás

11:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/a-diszperziokompenzalas-muveszete-es-a-2023-evi-fizikai-nobel-dij> A
diszperziókompenzálás művészete és a 2023. évi Fizikai Nobel-díj

Szipőcs Róbert

11:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/a-lezerspektroszkopia-alkalmazasai-laborlatogatas> A lézerspektroszkópia
alkalmazásai

Veres Miklós

14:15

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/nanofuzio-a-jovo-energiaja> Nanofúzió: a jövő energiája

Bíró Tamás

15:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/ultragyors-lezerek-az-orvosi-diagnosztikaban-1> Ultragyors lézerek az
orvosi diagnosztikában

Szipőcs Róbert

15:30

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/mozgasban-a-fizika-kerekparozas-gerincveloserultek-rehabilitaciojaban>
Mozgásban a fizika: kerékpározás gerincvelősérültek rehabilitációjában

Zólyominé Botzheim Lilla

16:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/feny-es-anyag-szinkepelemzes-a-termeszettudomanyok-szolgalataban> Fény
és anyag - színképelemzés a természettudományok szolgálatában

Keszthelyi Tamás

16:00

[...]

ont/ahol-a-kvantumszamitogepek-szuletnek-laborlatogatas> Ahol a
kvantumszámítógépek születnek

Vukics András

16:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/gazok-fenyjateka-gazkisulesi-plazmak-a-laborban> Gázok fényjátéka -
gázkisülési plazmák a laborban

Hartmann Péter

16:30

[...]

17:00

[...]

ont/muografia-reszecskekkel-atvilagitott-hegyek> Müográfia - részecskékkel
átvilágított hegyek

Hamar Gergő

18:00

[...]

ont/gravitacios-hullamok-es-forrasaik> Gravitációs hullámok és forrásaik

Barta Dani-

19:00

<https://wignermtahu-my.sharepoint.com/personal/steinczinger_zsuzsa_wigner_h
u/Documents/rendezvények,%20konferenciák,%20pályázatok/kutatók%20éjszakája/M
erről%20fúj%20a%20napszél> Merről fúj a napszél?

Bebesi Zsófi

19:00

<https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/hun-ren-wigner-fizikai-kutatokozp
ont/mitol-leng-az-eotvos-inga> Mitől leng az Eötvös-inga?

Kovács Péter

(A KFKI telephelyére csak 14 év felett, fényképes igazolvánnyal lehet
belépni.)

Üdvözlettel:

Steinczinger Zsuzsa, PhD

HUN-REN Wigner FK Kommunikációs Titkár

30-487-9869

  • [Fizinfo] Kutatók Éjszakája a HUN-REN Wigner FK-ban szeptember 27-én pénteken, kommunikacio, 09/19/2024