fizinfo - [Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bánhegyi Balázs

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bánhegyi Balázs

  • From: Szeminárium koordinátor <sem-admin AT szfki.hu>
  • To: SZFI User <szfkiuser AT szfki.hu>,Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bánhegyi Balázs
  • Date: Thu, 20 Jun 2024 06:00:01 +0200 (CEST)

PhD házivédésBánhegyi BalázsHUN-REN Wigner FK SZFIFemtoszekundumos közeli
infravörös lézerimpulzusok és szilárdtestek ultragyors nanooptikai
kölcsönhatásai2024. június 25. kedd, 10.00, KFKI Telephely, I. épület 1.
emeleti TanácsteremA disszertációm témakörén belül elsőként vezető
indium-ón-oxid (ITO) vékonyrétegeken létrejövő lézer-indukált periodikus
felületi struktúrák kialakulását vizsgáltam, femtoszekundumos, közeli
infravörös lézerimpulzusok alkalmazása mellett. A kísérletileg előállított
struktúrák a beeső lézer hullámhosszához képest l/10-es periódussal jelentek
meg. A szimulációk eredményei azt mutatták, hogy az ITO vékonyréteg kezdeti
felületi érdessége, és az emiatt bekövetkező lézertér lokalizáció vezet a
megfigyelt periodikus struktúrák kialakulásához [T1]. Mindezek után bemutatok
egy új módszert a plazmonikus nanorészecskék térnövekményének kontrolljára
mely a nanorészecskén gerjesztett plazmonmódusok interferenciájának
kihasználásán alapul [T2].Végül ismertetem ultragyors fotoemissziós
kísérleteimet, melyeket femtoszekundumos, közeli infravörös lézerimpulzusok
és plazmonikus nanorudak egyedi kombinációja segítségével végeztem. A mért
fotoelektron-spektrumok kiértékelésével a levágási elektronenergiák 10Up
(ahol Up a ponderomotoros energia) skálázását figyeltem meg alacsonyabb
lokális intenzitások mellett is, amivel az elektronvisszaszórási folyamatok
jelenlétét mutattam ki még a többfoton-indukált emissziós tartományban,
viszonylag nagy, 5-6 közötti Keldis-paraméter értékek mellett is. Az
észleléseket az időfüggő Schrödinger-egyenleten alapuló modellszámítások is
alátámasztják [T3].T1. B. Bánhegyi, L. Péter, P. Dombi, and Zs. Pápa,
"Femtosecond LIPSS on indium-tin-oxide thin films at IR wavelengths", Appl.
Opt. 61, 386–391 (2022). https://doi.org/10.1364/AO.444653 T2. B. Bánhegyi,
L. Tóth, P. Dombi, J. Budai, V. Hanus, P. Rácz, and Zs. Pápa, "Controlling
Plasmonic Field Enhancement via the Interference of Orthogonal Plasmonic
Modes", Plasmonics, online publikált cikk (2024).
https://doi.org/10.1007/s11468-024-02212-9 T3. B. Bánhegyi, G. Zs. Kiss, Zs.
Pápa, P. Sándor, L. Tóth, L. Péter, P. Rácz and P. Dombi, “Nanoplasmonic
photoelectron rescattering in the multi-photon-induced emission regime”,
Phys. Rev. Lett., közlésre elfogadva (2024).&nbsp;Minden érdeklődőt szívesen
látunk! - Everyone is welcome to attend.Nagy Attilasem-admin AT szfki.hu

  • [Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bánhegyi Balázs, Szeminárium koordinátor, 06/20/2024