fizinfo - [Fizinfo] Hogyan hűtsük a lakást nyáron napenergia segítségével? - Dr. Horváth Ákos előadása

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Hogyan hűtsük a lakást nyáron napenergia segítségével? - Dr. Horváth Ákos előadása

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Hogyan hűtsük a lakást nyáron napenergia segítségével? - Dr. Horváth Ákos előadása
  • Date: Tue, 09 Apr 2024 11:15:10 +0200

Élő közvetítésünk április 9-én, kedden 18 órától:
https://www.galileowebcast.hu/live/live_20240409.html

Dr. habil. Horváth Ákos (ELTE TTK Fizikai és Csillagászati Intézet):
Hogyan hűtsük a lakást nyáron napenergia segítségével?
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

Az előadásban áttekintjük a napenergia felhasználásának lehetőségét a nyári hónapok során, amikor a legtöbb van belőle. Néhány olyan eszköz működését vizsgáljuk meg, amivel a nyári szezonban olyan energiaformákra lehet átkonvertálni a napenergiát, amire éppen akkor van kereslet. Ilyen a lakóterek hűtése abszorpciós hűtővel vagy Stirling-motor használatával. Betekintést nyerünk azon fizikai folyamatokba, amelyek ilyenkor fontosak, és összehasonlítjuk ezeket az elterjedtebb napelemes áramtermelés és légkondicionáló berendezés együttes használatának esetével.

-----

A Garai Géza Szabadegyetem célja, hogy egyszerre népszerű, a publikum számára érthető nyelven, ugyanakkor tudományos igényű, újdonságokkal tarkított, korszerű előadások keretében, neves előadók mutassák be világunk és a tudományos élet legidőszerűbb kérdéseit a hallgatóság számára. Az előadás helyszíne: Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar - Székesfehérvár, Budai út 45. (bejárat a Hadiárva u. felől)

  • [Fizinfo] Hogyan hűtsük a lakást nyáron napenergia segítségével? - Dr. Horváth Ákos előadása, Tepliczky István, 04/09/2024