fizinfo - [Fizinfo] Dönteni nehéz. Vagy mégsem? Bevezetés a fuzzy logika világába - Dr. Laufer Edit előadása

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Dönteni nehéz. Vagy mégsem? Bevezetés a fuzzy logika világába - Dr. Laufer Edit előadása

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Dönteni nehéz. Vagy mégsem? Bevezetés a fuzzy logika világába - Dr. Laufer Edit előadása
  • Date: Tue, 5 Mar 2024 06:05:14 +0100

Élő közvetítésünk március 5-én, kedden 18 órától:
https://www.galileowebcast.hu/live/live_20240305.html
https://www.facebook.com/events/318138387923861

Dr. habil. Laufer Edit (Óbudai Egyetem BGK, a Magyar Fuzzy Társaság elnöke):
Dönteni nehéz. Vagy mégsem? Bevezetés a fuzzy logika világába
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

A mérnöki világgal kapcsolatban általában a precizitás, a szigorú szabályok és a számszerű leírás jut eszünkbe. Az emberi gondolkodás azonban nem ilyen, sokszor nem tudjuk egyértelműen eldönteni, hogy valami jó vagy rossz, igaz vagy hamis. A mérnöki gyakorlatban is számos olyan feladat létezik, ami nem oldható meg a hagyományos analitikus módszerekkel. A rendszerekben rengeteg bizonytalanság, szubjektivitás merülhet fel, és nem mindig tudunk éles határokat húzni az egyes kategóriák, értéktartományok közé. A fuzzy logika az ilyen, matematikailag nehezen leírható problémákra nyújt hatékony megoldást. Az előadás a fuzzy tudományterület alapfogalmaiba enged betekintést, valamint alkalmazási példákkal szemlélteti a módszer működését.

-----

A Garai Géza Szabadegyetem célja, hogy egyszerre népszerű, a publikum számára érthető nyelven, ugyanakkor tudományos igényű, újdonságokkal tarkított, korszerű előadások keretében, neves előadók mutassák be világunk és a tudományos élet legidőszerűbb kérdéseit a hallgatóság számára. Az előadás helyszíne: Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar - Székesfehérvár, Budai út 45. (bejárat a Hadiárva u. felől)

  • [Fizinfo] Dönteni nehéz. Vagy mégsem? Bevezetés a fuzzy logika világába - Dr. Laufer Edit előadása, Tepliczky István, 03/05/2024