fizinfo - [Fizinfo] Emlékeztető: "Felhő - erre varrj gombot!" -- Lovas Róbert előadása

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Emlékeztető: "Felhő - erre varrj gombot!" -- Lovas Róbert előadása

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Emlékeztető: "Felhő - erre varrj gombot!" -- Lovas Róbert előadása
  • Date: Tue, 07 Nov 2023 09:26:07 +0100

https://www.facebook.com/events/891639212679868
https://www.galileowebcast.hu/live/live_20231107.html
Élő közvetítésünk november 7-én, kedden 18 órától:

Dr. habil. Lovas Róbert (Óbudai Egyetem, NIK):
Felhő: erre varrj gombot!
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

Az informatikai felhők a mindennapi életünk részévé váltak - többek között - az oktatásban, az egészségügyben és államigazgatásban is. Hosszú időre visszanyúló sikere ellenére még mindig sok tévhit lengi körbe a tématerületet, hiszen nehezen kézzelfogható és széleskörűen támaszkodik további számítási, tárolási, hálózati és érzékelési megoldásokra. Ebben a technológiai dzsungelben kell érthetővé és könnyen hasznosíthatóvá tenni a felhőket - ahogy egy "Dolgok Internete" gombot illesztünk a felhőhöz az oktatásban, vagy szintén "gombnyomással" menedzselhető referencia architektúrák formájában nyújtunk kutatási platformokat az egyetemek vagy nemzeti laboratóriumok kísérletei számára a Magyar Kutatási Hálózat tudományos felhőjével a kiber-medikai és kiber-fizikai rendszerekre fókuszálva.

----

A Garai Géza Szabadegyetem célja, hogy egyszerre népszerű, a publikum számára érthető nyelven, ugyanakkor tudományos igényű, újdonságokkal tarkított, korszerű előadások keretében, neves előadók mutassák be világunk és a tudományos élet legidőszerűbb kérdéseit a hallgatóság számára.

Az előadás helyszíne: Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar - Székesfehérvár, Budai út 45. (bejárat a Hadiárva u. felől)

  • [Fizinfo] Emlékeztető: "Felhő - erre varrj gombot!" -- Lovas Róbert előadása, Tepliczky István, 11/07/2023