fizinfo - [Fizinfo] MEGHIVO - MTA FTO SzilfizTB kozgyulesi eloadoulesere - Kondenzált anyagok fizikája - 2023.05.16

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] MEGHIVO - MTA FTO SzilfizTB kozgyulesi eloadoulesere - Kondenzált anyagok fizikája - 2023.05.16

  • From: Jároli Erika <jaroli.erika AT titkarsag.mta.hu>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] MEGHIVO - MTA FTO SzilfizTB kozgyulesi eloadoulesere - Kondenzált anyagok fizikája - 2023.05.16
  • Date: Wed, 10 May 2023 22:21:27 +0200 (CEST)

Tisztelt Fizinfo Olvasók!

A Magyar Tudományos Akadémia Fizikai Tudományok Osztálya tisztelettel
meghívja Önt az MTA 196. közgyűléséhez kapcsolódó tudományos ülésére:

KONDENZÁLT ANYAGOK FIZIKÁJA

Szervező: az MTA Fizikai Tudományok Osztálya Szilárdtest-fizikai
Tudományos Bizottsága

Időpont: 2023. május 16., kedd 130.00-17.15

Helyszín: MTA Székház Nagyterem, 1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.
II. em.

A program keretében megtartott előadások bemutatják a kondenzált anyagok
fizikája területén Magyarországon az utóbbi néhány évben elért
legkiemelkedőbb eredményeket. Az előadások tematikája jól mutatja a
kondenzált anyagok kutatásának széles spektrumát a magyarországi
egyetemeken és kutatóintézetekben.

Levezető elnök:

Groma István, az MTA doktora, a Szilárdtest-fizikai Tudományos Bizottság
elnöke

14.30-14.55 Csavart kétdimenziós moiré struktúrák hangolása

Makk Péter PhD, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Fizika
Tanszék

14.55-15.20 Félvezető alapú kvantumbitek bikromatikus vezérlése

Széchenyi Gábor PhD, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Anyagfizikai Tanszék

15.20-15.45 Zajemissziós méréstechnikák szilárdtestfizikai
alkalmazásai

Tóth László PhD, Debreceni Egyetem, Szilárdtest Fizikai Tanszék

15.45-16.00 Szünet

16.00-16.25 Egyirányú átlátszóság tervezhető hullámhosszon

Szaller Dávid PhD, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Fizika
Tanszék

16.25-16.50 Mágneses atomi szerkezetek által létrehozott kötött
állapotok szupravezetők felületén

Rózsa Levente PhD, Wigner Fizikai Kutatóközpont, Szilárdtestfizikai és
Optikai Intézet, Elméleti Szilárdtestfizika Osztály

16.50-17.15 Grafénnal fedett plazmonikus nanorészecskék kialakítása és
gőzérzékelési tulajdonságainak vizsgálata

Osváth Zoltán PhD, Energiatudományi Kutatóközpont, Műszaki Fizikai és
Anyagtudományi Intézet, Nanoszerkszerkezetek laboratórium

Az előadóülésről kép- és hangfelvétel készül, részvételével egyben
hozzájárul azok nyilvános publikálásához.

Az előadóülésről készült felvétel megtekinthető lesz az MTA
YouTube-csatornáján.

Üdvözlettel:

Jároli Erika

fizikai tudományok osztálya titkára

MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA TITKÁRSÁGA

KÖZTESTÜLETI IGAZGATÓSÁG

H-1051 Budapest, Nádor utca 7. (H-1245 Budapest, Pf. 1000) / Phone: +36 1
411-6313 / Fax: +36 1 411-6122

<mailto:jaroli.erika AT titkarsag.mta.hu> jaroli.erika AT titkarsag.mta.hu /
<mailto:fizika AT titkarsag.mta.hu> fizika AT titkarsag.mta.hu