fizinfo - [Fizinfo] NFO szeminárium: Kárpáti Viktor szupravezető NbTi/Cu kompozitról, szept 26.

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] NFO szeminárium: Kárpáti Viktor szupravezető NbTi/Cu kompozitról, szept 26.

  • From: Ferenc Siklér <sikler.ferenc AT wigner.hu>
  • To: wignerusers AT wigner.hu
  • Cc: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] NFO szeminárium: Kárpáti Viktor szupravezető NbTi/Cu kompozitról, szept 26.
  • Date: Wed, 21 Sep 2022 09:14:04 +0200 (CEST)

Kedves kollégák,

Meghívunk minden érdeklődőt a Wigner FK Nagyenergiás Fizikai Osztályának jövő hétfői szemináriumára, szeptember 26., 10:00-ra.

Részletek itt, absztrakt alább:
https://indico.wigner.hu/event/1422/

[Az előadás a zoom-on keresztül is követhető, csatlakozási infók a fenti leírásban.]

---
Szupravezető NbTi/Cu lemezes kompozit előállítása hengerléssel és intenzív képlékenyalakítási eljárással

Kárpáti Viktor (Wigner FK és Miskolci Egyetem)

A CERN, a Wigner Fizikai Kutatóközpont és a Miskolci Egyetem közös együttműködésének és kutatási tevékenységének célja szupravezető/árnyékoló rétegelt kompozit előállítása. Kezdetben hengerléssel és hőkezeléssel állítottunk elő sokszekvenciás NbTi/Nb/Cu szendvics szerkezetű lemezeket. Jelenlegi kihívásunk a nióbium - mint keresztdiffúzió gátló - réteg elhagyása költségcsökkentés céljából úgy, hogy a nióbium-titán és réz rétegek között minimális, vagy teljesen vegyület mentes legyen a határfelület. Előkísérleteink során, hengerléssel és egy új intenzív képlékenyalakítási eljárással már sikerült NbTi/Cu rétegrendű lemezes szerkezeteket előállítanunk és vizsgálnunk. Előadásom során ismertetem a technológiai nehézségeket és az eddig elért sikereinket is.

---

Üdvözlettel,
Siklér Ferenc

  • [Fizinfo] NFO szeminárium: Kárpáti Viktor szupravezető NbTi/Cu kompozitról, szept 26., Ferenc Siklér, 09/21/2022