fizinfo - [Fizinfo] Kiberorvosi rendszerek - Dr. Kovács Levente előadása (Garai Géza előadássorozat, Szfvár)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Kiberorvosi rendszerek - Dr. Kovács Levente előadása (Garai Géza előadássorozat, Szfvár)

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Kiberorvosi rendszerek - Dr. Kovács Levente előadása (Garai Géza előadássorozat, Szfvár)
  • Date: Tue, 13 Sep 2022 03:48:48 +0200

Kezdődik a székesfehérvári Garai Géza Szabadegyetem őszi közvetítési sorozata a Galileo Webcaston!

http://www.galileowebcast.hu/live/live_20220913.html
Következő élő közvetítésünk szeptember 13-án, kedden 18 órától:
Dr. Kovács Levente: Kiberorvosi rendszerek
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

Az ipari digitalizáció (Ipar 4.0), vagy más néven a kiberfizikai rendszerek komoly hatással vannak az egészségügyi ipar fejlődésére is. Ennek eredménye a kiberorvosi terület megjelenése: hogyan tudjuk a mindennapi életbe beilleszteni a különböző egészségügyi alkalmazásokat és eszközöket, hogy azok mind orvos, mind felhasználó vagy beteg oldalról egy sokkal személyre-szabottabb felhasználást tegyenek lehetővé. A felvetés a teljes egészségügyi mérnöki területre kihat, a cél pedig olyan matematikai algoritmusok fejlesztése, mely a páciens fiziológiája alapján személyre szabható, adaptálható, rátanítható vagy akár javítható és ezáltal a megfelelő orvosi eszköz "intelligenciája" is növelhető. Mindehhez a mai legújabb kutatási trendek: big data, felhő alapú számítások, mesterséges intelligencia, vagy a modern szabályozási algoritmusok. Ezáltal a kiberorvosi rendszer fogalom egy olyan smart- vagy okos-egészségügyi "keretrendszert" eredményez, ahol a számítási kapacitás, gépi intelligencia és irányításelmélet segítségével intelligensebb döntéstámogató rendszereket tudunk alkotni, jobban segítve az orvosok, ápolók munkáját, valamint a betegek vagy felhasználók életminőségét.

-.-.-.-.-

A Szabadegyetem célja, hogy egyszerre népszerű, a publikum számára érthető nyelven, ugyanakkor tudományos igényű, újdonságokkal tarkított, korszerű előadások keretében, neves előadók mutassák be világunk és a tudományos élet legidőszerűbb kérdéseit a hallgatóság számára. Az előadás helyszíne: Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar - Székesfehérvár, Budai út 45. (bejárat a Hadiárva u. felől)

https://www.facebook.com/galileowebcast/

  • [Fizinfo] Kiberorvosi rendszerek - Dr. Kovács Levente előadása (Garai Géza előadássorozat, Szfvár), Tepliczky István, 09/13/2022