fizinfo - Re: [Fizinfo] tricium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] tricium

  • From: Károly Ferenc Pál <kfpal.nukleraj AT gmail.com>
  • To: Revai Janos <revai.janos AT wigner.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] tricium
  • Date: Fri, 28 Jan 2022 12:20:37 +0100

".... tricium(a hidrogén három elektronnal bíró rádióaktiv izutópja)..."
Ennyit a zöld ismeretterjesztésről

Nos, ez attól függ, hogy mennyi triciumról van szó. Grammnyi triciumnak
például már 10^23 nagyságrendbe eső számú elektronja van. Jó, nagyjából
csak harmadannyi, mint ugyanolyan tömegű sima hidrogénnek... Most hirtelen
nem vagyok benne egészen biztos, lehet, hogy adott tömegű tríciumnak van a
legkevesebb elektronja az összes emberi léptékű felezési idejű (vagy
stabil) izotóp közül?

Virus-free.
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>