fizinfo - Re: [Fizinfo] fizikaóra

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] fizikaóra

  • From: Németh Csaba <ncs AT almos.uni-pannon.hu>
  • To: Horváth István <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>
  • Cc: "Fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] fizikaóra
  • Date: Sun, 2 Jan 2022 09:23:08 +0100

Kedves István! Kedves Kollégák!

Hasonló tapasztalatokat tudok megosztani én is, azaz a műszaki felsőoktatásba
jönnek hallgatók, akik, saját bevallásuk szerint nem vettek részt
fizikaoktatásban.
Miként lehetséges ez? - kérdezed.
Én két verzióról tudok:
1.) Hivatalosan volt ugyan fizikaóra, de mivel nem érettségi tárgy, inkább a
matekot gyakorolták alatta...
2.) Egyes szakközépiskolák (vagy mi most a helyes kifejezés erre) és
technikumok tanrendjében eleve nincs benne a fizika.

Én sem emlékszem, hogy akár egyetlen kísérletet végeztünk volna fizikaórán a
hetvenes években a középiskolában. ( Ha volt is, nem hagyott emléket.) De a
jó hangulaú "krétafizika" és a motiváló tanárunk, kedvelt tárggyá tette
akkoriban. Volt idő és lehetőség arra, hogy egész órákat töltsünk a diákok
részéről felmerült kérdések megtárgyalására. Persze sokkal nagyobb volt az
óraszám, mint manapság.

Németh Csaba

2022. jan. 2. dátummal, 7:42 időpontban Horváth István
<Horvath.Istvan AT uni-nke.hu> írta:

> | Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |
> Kedves Gyula! Kedves Kollégák!
>

> Két megjegyzésem lenne. Előre bocsátom, hogy az
>
> elsővel nem rád licitálni szándékozom. Pusztán leírok egy tényt.
>
> A másodikat se azért írom, hogy vitassam amit írtál.
>
> A téma megbeszélését szeretném segíteni.
>
> 1, Írtad:
> "egyre több diák kerül be a középiskolába úgy, hogy korábban egyáltalán nem
> tanult fizikát."
>
> Sajnálattal írom, hogy az egyetemen minden évben nem
>
> egy diák közli velünk, hogy középiskolában egyáltalán

> [...]

  • [Fizinfo] fizikaóra, Horváth István, 01/02/2022
    • Re: [Fizinfo] fizikaóra, Németh Csaba, 01/02/2022