fizinfo - [Fizinfo] Bel- és kültéri helymeghatározási módszerek, avagy hogy lesz saját GPS-ünk - Dr. Vakulya Gergely előadása

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Bel- és kültéri helymeghatározási módszerek, avagy hogy lesz saját GPS-ünk - Dr. Vakulya Gergely előadása

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu, leonidak AT mcse.hu
  • Subject: [Fizinfo] Bel- és kültéri helymeghatározási módszerek, avagy hogy lesz saját GPS-ünk - Dr. Vakulya Gergely előadása
  • Date: Tue, 09 Nov 2021 10:56:06 +0100

http://www.galileowebcast.hu
Következő élő közvetítésünk november 9-én, kedden 18 órától:
Dr. Vakulya Gergely tudományos munkatárs (ÓE AMK):
Bel- és kültéri helymeghatározási módszerek - avagy hogy lesz saját GPS-ünk
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

A GPS bő húsz éve lett polgári használatra is elérhető. Azóta már a mindennapjaink része, az autónkba vagy telefonunkba is beköltözött. Ez idő alatt persze nem állt meg a fejlődés. Az ipar a helymeghatározással kapcsolatban naponta új kérdéseket vet fel, amiket a tudomány folyamatosan igyekszik megválaszolni. Hogyan tudjuk beltérben helyettesíteni a GPS-t? Tudunk-e pontosabb vagy gyakrabban frissülő pozícióbecslést adni, és persze mennyiért? Ezeket a kérdéseket igyekszik megválaszolni ez az előadás.

A Szabadegyetem célja, hogy egyszerre népszerű, a publikum számára érthető nyelven, ugyanakkor tudományos igényű, újdonságokkal tarkított, korszerű előadások keretében, neves előadók mutassák be világunk és a tudományos élet legidőszerűbb kérdéseit a hallgatóság számára. Az előadás helyszíne: Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar - Székesfehérvár, Budai út 45. (bejárat a Hadiárva u. felől).

  • [Fizinfo] Bel- és kültéri helymeghatározási módszerek, avagy hogy lesz saját GPS-ünk - Dr. Vakulya Gergely előadása, Tepliczky István, 11/09/2021