fizinfo - [Fizinfo] Fiatal Kutatók Kérdőív

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Fiatal Kutatók Kérdőív

  • From: Dr. FRÖHLICH Georgina <turul49 AT yahoo.com>
  • To: Georgina Dr. Fröhlich <turul49 AT gmail.com>
  • Subject: [Fizinfo] Fiatal Kutatók Kérdőív
  • Date: Thu, 30 Sep 2021 12:55:36 +0000 (UTC)

 Kedves Kollegám!
 A Fiatal Kutatók Akadémiája nevében kérem/kérlek, továbbítsa/továbbítsd az
alábbi kérést a 45 év alatti magyarországi kutató kollegák részére!
 Köszönettel: Fröhlich Georgina/Gina

----- Továbbított üzenet -----
Kedves Fiatal Kolléga!
Talán hallottál már róla, hogy a Fiatal Kutatók Akadémiájával (FKA)
nagyszabású kérdőíves felmérést végzünk a 45 év alatti kutatók és oktatók
körében. A felmérés címe "Fiatalok az akadémiai pályán". A kérdőív
segítségével szeretnénk pontos képet kapni arról, hogy milyen beavatkozásokra
van szükség ahhoz, hogy a fiatal kutatók és oktatók számára jobb kutatási
feltételeket teremtsünk, és segítsük szakmai előmenetelüket az akadémiai
pályán.
A felmérés az alábbi linken érhető el, és október 8-án zárul.
https://kutatas.tarki.hu/fk/index.html

Arra kérünk, ha még nem tetted meg, töltsd ki a kérdőívet, és küldd tovább
ezt a levelet a fiatal kollégáidnak!
Ez a videó összefoglalja, miért csináljuk a felmérést:

| |
| Fiatal kutatók helyzete Magyarországon - felmérés |
| Author: Fiatal Kutatók Akadémiája |

| https://www.youtube.com/watch?v=mObxo0UAFkw |

A kutatás az FKA korábbi, 2018-ban végzett felmérésének kiterjesztése, mely
rámutatott a fiatal oktatók és kutatók legnagyobb problémáira. A 2018-as
felmérés eredményeként megalakult az FKA, ami azóta több udománypolitikai
tárgyú tanulmányban is képviselte a válaszadók véleményét. Többek között
elérte, hogy a Magyar Állami Eötvös Ösztöndíj korkedvezményt ad a
gyermekvállalással otthon töltött idő után. A felmérésben azonosított,
kiemelt fontosságú témákban rendezi meg évente a Fiatal Kutatók Fórumát.
A mostani felmérés kérdéssorát az FKA, a KRTK ANET Lab, a Corvinus Egyetem és
az MTA Könyvtár és Információs Központ munkatársai részvételével állítottuk
össze, a kérdőívet a TÁRKI programozta. A kérdőív összeállítóiról, céljairól
és menetéről részletesebben tájékozódhattok a kutatás honlapján:
https://kutatas.tarki.hu/fk/index.html.
A felmérés során lehetőség van a kitöltő válaszai és MTMT adatainak
összekapcsolására, amellyel célunk, hogy feltárjuk az összefüggéseket a
kutatói életpálya nehézségei, a társszerzői kapcsolatok és a tudományos siker
között. Az adatok összekapcsolásához szükséges, hogy megadjátok az
MTMT-azonosítótokat a kérdőív kitöltése során.
Az adatok tárolása és elemzése a KRTK Adatbank biztonságos Adat Szobájában
történik, a személyes adatok védelmére vonatkozó hatályos jogszabályok
betartásával.
A kutatás tervezésének és lebonyolításának menetét az alábbi infografika
szemlélteti:

Kérjük, akkor is töltsd ki a kérdőívet, ha az adatok összekapcsolását nem
engedélyezed, mert minden válasz hozzájárul a kutatás sikeréhez!

A kérdőívvel és kutatással kapcsolatos kérdéseid, észrevételeid az
fkk AT anet.krtk.mta.hu címen várják a kutató csapat tagjai.

Üdvözlettel,Lengyel Balázs, a kutatás vezetője és a teljes FKA tagság

| Balázs Lengyel
Head | ANET Lab
Senior Research Fellow | KRTK & Corvinus |

| Centre for Economic- and Regional Studies, Eötvös Loránd Research Network |
| Tóth Kálmán u. 4, Budapest, 1097 Hungary |
| lengyel.balazs AT krtk.hu | anet.krtk.mta.hu |

  • [Fizinfo] Fiatal Kutatók Kérdőív, Dr . FRÖHLICH Georgina, 09/30/2021