fizinfo - [Fizinfo] A MANT Asztronautikai Pódiumbeszélgetés az Űrhajózás Napja alkalmából

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A MANT Asztronautikai Pódiumbeszélgetés az Űrhajózás Napja alkalmából

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu, leonidak AT mcse.hu
  • Subject: [Fizinfo] A MANT Asztronautikai Pódiumbeszélgetés az Űrhajózás Napja alkalmából
  • Date: Mon, 12 Apr 2021 12:29:24 +0200

http://www.galileowebcast.hu
Élő közvetítésünk április 12-én (hétfőn) 18 órától:
A MANT Asztronautikai Pódiumbeszélgetés az Űrhajózás Napja alkalmából
(Magyar Asztronautikai Társaság)

A MANT Asztronautikai Pódiumbeszélgetése az Űrhajózás Napja alkalmából. Idén áprilisban az asztronautika történetének négy kerek évfordulóját ünnepeljük. Április 12-én volt 60 éve, hogy Gagarin személyében eljutott az első ember a világűrbe, és 40 éve, hogy elindult kétnapos útjára az első többször felhasználható űrjármű, a Space Shuttle. Szintén ebben a hónapban ünnepelhetjük a világ első űrállomása pályára állásának 50., illetve az első modul űrállomás elkészültének 25. évfordulóját. S ha ehhez még azt is hozzátesszük, hogy elindult az ESA legújabb űrhajós-válogatása, akkor nyilvánvaló, hogy 2021. április 12-én, az ŰRHAJÓZÁS NAPJÁN van miről beszélgetni.

A MANT Pódiumbeszélgetésének fókuszában ezúttal az űrhajósok kiválogatása, felkészítése, valamint az európai űrhajók és űrmodulok állnak. Regisztrált Yuri's Night esemény!

A tervezett program:

BEVEZETŐ - Dr. Both Előd, a MANT elnöke, aki Magyarország képviselője volt az ENSZ Világűrbizottságában (COPUOS)

ŰRHAJÓSOK KIVÁLOGATÁSA AZ ELMÚLT 60 ÉVBEN - Dr. Remes Péter ny.á. orvos ezredes, repülő és űrorvos, a Szegedi Tudományegyetem Repülő- és Űrorvosi Tanszékének címzetes egyetemi docense

HOSSZÚTÁVÚ ŰRREPÜLÉSEK PSZICHOLÓGIAI KÉRDÉSEI - Dr. Ehmann Bea, kutatócsoport-vezető, Környezeti Adaptáció és Űrkutatási Kutatócsoport, ELKH TTK KPI

AZ ESA SZEMÉLYZETES ŰRESZKÖZEI - Szentpéteri László, műholdas alkalmazási szakértő, tudományos újságíró, az ŰRVILÁG alapítója

AZ EURÓPAI ŰRHAJÓS KIKÉPZŐ KÖZPONT ÉS A KÉPZÉSI RENDSZER - Magyari Gábor, EASA kereskedelmi pilóta oktató, az ESA személyzetes űrrepülési program magyar delegáltjának tanácsadója

  • [Fizinfo] A MANT Asztronautikai Pódiumbeszélgetés az Űrhajózás Napja alkalmából, Tepliczky István, 04/12/2021