fizinfo - [Fizinfo] Űrbányászat és csillagászati kérdezz-felelek

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Űrbányászat és csillagászati kérdezz-felelek

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: leonidak AT mcse.hu, fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Űrbányászat és csillagászati kérdezz-felelek
  • Date: Mon, 09 Nov 2020 09:51:26 +0100

http://www.galileowebcast.hu
Az élet úgy hozta, hogy egy napra két kerekasztal-beszélgetés (vagy más néven panelbeszélgetés) is jut:

------

Élő közvetítésünk november 9-én (hétfőn) 17 órától:

Panelbeszélgetés az Űrbányászatról
(Magyar Asztronautikai Társaság)

Online pódiumbeszélgetés az űrbányászat időszerű kérdéseiről és távlati kihívásairól, a Magyar Asztronautikai Társaság (MANT) és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) szervezésében.

A panel résztvevői:
Prof. Dr. Sulyok Gábor, nemzetközi jogász, egyetemi tanár, SZE, VTK
Dr. Both Előd csillagász, a MANT elnöke
Dr. Bérczi Szaniszló fizikus, ny. egyetemi docens, a MANT elnökségi tagja
Dr. Punczman Ádám jogász, az NKE VTK kutatója

Bevezető és moderálás: Dr. Bartóki-Gönczy Balázs, a NKE Világűr Társadalomtudományi Kutatóműhelyének vezetője

-------

Élő közvetítésünk november 9-én (hétfőn) 20 órától:

Kérdezd meg a csillagászt!
(VCSE Virtuális Klub)

Mit jelent a táguló világegyetem? Mekkora a Naprendszer? Miről mesélnek a gravitációs hullámok? Kérdezd meg a csillagászt! Most mindenkinek lehetősége lesz, akárhol lakjon, akármerre járjon is, hogy hivatásos csillagászokat kérdezzen meg élő adásban. Az "író-olvasó" találkozók mintájára ez egy "kutató-érdeklődő", egyben "amatőr-profi csillagász"-találkozó is.

Ti kérdeztek - ők válaszolnak:

Dr. Paragi Zsolt rádiócsillagász (JIVE, Hollandia)
Dr. Klagyivik Péter exobolygó-kutató csillagász (DLR, Németország)
Forgácsné Dr. Dajka Emese napfizikus-csillagász (ELTE, Budapest)
Dr. Hegedüs Tibor asztrofizikus (SZTE Bajai Obszervatórium)
Dr. Csizmadia Szilárd exobolygó-kutató csillagász (DLR, Németország)
Császár Kornél egyetemi hallgató (fizikus, csillagász szakiránnyal, ELTE, Budapest)

-------

  • [Fizinfo] Űrbányászat és csillagászati kérdezz-felelek, Tepliczky István, 11/09/2020