fizinfo - [Fizinfo] Kozmológia: a világ keletkezése, ősrobbanás és teremtés - Horváth Dezső előadása

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Kozmológia: a világ keletkezése, ősrobbanás és teremtés - Horváth Dezső előadása

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu, leonidak AT mcse.hu
  • Subject: [Fizinfo] Kozmológia: a világ keletkezése, ősrobbanás és teremtés - Horváth Dezső előadása
  • Date: Tue, 09 Jun 2020 12:28:45 +0200

http://www.galileowebcast.hu

Közvetítésünk június 9-én, kedden 20 órától:
Horváth Dezső (Wigner FK Részecskefizikai Főosztály): Kozmológia - a világ keletkezése, ősrobbanás és teremtés
(Csopa Wigner Cafe fizikusokkal)

A kozmológia napjaink egyik legizgalmasabb, leggyorsabban fejlődő tudományága, számos kérdésével joggal tartja magát az újságok címoldalán. Bizonyos következtetései, mint a világegyetem gyorsulótágulása, a sötét anyag és sötét energia túlsúlya a világegyetemben, vagy a tér és idő keletkezése az ősrobbanáskor, még a fizikus gondolkodását is megrázzák. Előadásomban áttekintem a modern kozmológia kialakulását, az ősrobbanás elméletét és kísérleti bizonyítékait, valamint a megoldott és megoldatlan kérdések, problémák jelenlegi állását, érintve a gravitációs hullámok 2016-os felfedezését is. Beszélek különböző vallási irányzatok viszonyáról az ősrobbanáshoz, mint teremtéshez, és végül összehasonlítom a kérdés fizikai és filozófiai vizsgálati módszereit. Vendégünk: Horváth Dezső (Wigner FK Részecskefizikai Főosztály), a házigazda: Paszternák András.

  • [Fizinfo] Kozmológia: a világ keletkezése, ősrobbanás és teremtés - Horváth Dezső előadása, Tepliczky István, 06/09/2020