fizinfo - [Fizinfo] az "Alkímia Ma" előadássorozat első előadása október 17-én

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] az "Alkímia Ma" előadássorozat első előadása október 17-én

  • From: "Vesztergom Soma" <soma.vesztergom AT gmail.com>
  • To: Kemtaninfó <kemtaninfo AT listbox.elte.hu>, Fizinfó <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] az "Alkímia Ma" előadássorozat első előadása október 17-én
  • Date: Mon, 14 Oct 2019 23:48:39 +0200

Kedves Kémiatanár Kollégák, Tisztelt Érdeklődők!

Ezúton szeretném felhívni figyelmüket az ELTE Kémiai Intézetének
szervezésében zajló “Alkímia Ma” programsorozatra, amelynek idei első
előadását 2019. október 17-én csütörtökön Dr. Turányi Tamás, az ELTE Fizikai
Kémiai Tanszékének egyetemi tanárja tartja Rakéta-hajtóanyagok kémiája
címmel. A Magyar Égéstudományi Bizottság elnökének előadásából megtudhatjuk,
az elmúlt 75 évben hogyan változtak, és hogyan lettek egyre kifinomultabbak a
rakétákban használatos tüzelőanyagok és oxidálószerek, illetve azt, hogy
mindezeknek köszönhetően hogyan nőtt a hajtóművek teljesítménye és tartóssága.

Az Alkímia Ma előadások célja a középiskolások természettudományos
érdeklődésének felkeltése, illetve tudásuk – akár az érettségi követelményeit
meg is haladó – bővítése. Az Alkímia Ma előadásokat minden esetben követi
kísérleti bemutató is, amelynek tematikáját igyekszünk az előadáséhoz
igazítani. Ezzel elsősorban azon tanulók kapnak pótolhatatlan segítséget,
akik olyan középiskolákból érkeznek, amelyekben nincs mód tanórai
kísérletezésre. Emellett a kísérleti bemutatók természetesen arra is
alkalmasak, hogy a kémiatanár kollégák egy-egy szakkör vagy tanóra anyagához
ötletet merítsenek.

Az idei évad első előadása 2019. október 17-én csütörtökön, 17:00 órakor
kezdődik az ELTE Lágymányosi Campusán, az északi épület 0.83-as számú Eötvös
előadójában (1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A). (Térkép...)

Kérem, amennyiben idejük és elfoglaltságaik megengedik, látogassanak el az
előadásra, és hozzanak magukkal minél több, a kémia és a természettudományok
iránt érdeklődő középiskolás diákot!

Az “Alkímia Ma” programsorozat további előadásairól a
http://nepszerukemia.elte.hu weboldalon tájékozódhatnak: itt az
Előadássorozatok>Alkímia Ma menüponton keresztül érhető el a teljes évad
programja.

Szeretettel várom Önöket!

Üdvözlettel,

Vesztergom Soma
egyetemi adjunktus, az “Alkímia Ma” programsorozat házigazdája
Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Intézet
1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 1. em. 149
Tel.: 06-1 372-2500/1505 mellék
E-mail: vesztergom AT chem.elte.hu