fizinfo - [Fizinfo] Meghívó tudományos ülésszakra - 2019-05-08

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Meghívó tudományos ülésszakra - 2019-05-08

  • From: "Battistig, Gabor" <battistig AT mfa.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Meghívó tudományos ülésszakra - 2019-05-08
  • Date: Thu, 25 Apr 2019 21:07:59 +0200

*A Magyar Tudományos Akadémia *

*Műszaki Tudományok Osztálya*

*Elektronikus Eszközök és Technológiák Tudományos Bizottsága*

*és *

*Elektrotechnikai Tudományos Bizottsága*

**

*Meghívja Önt *

**

*„Az elektromobilitás elektrotechnikai kihívásai” *

címmel megrendezésre kerülő tudományos ülésére

**

*Időpont: 2019. május 8. *

*Helyszín: MTA Székház Felolvasóterem *

10.00–10.15 *Köszöntő */Bokor József, az MTA r. tagja, az MTA alelnöke Vajda István, az MTA doktora /

*10.15–12.00 Elektromobilitás: ipari K+F+I Magyarországon *

**

*A Gyártói Műhely előadásai *

·Audi Hungaria Zrt

·eMobilitás Nonprofit Kft

·Valeo Siemens eAutomotive Hungary Kft,

·Robert Bosch kft. (Miskolc), E-mobilitás Miskolcról

·Siemens Hungary Zrt.

·thyssenkrupp Components Technology Hungary

12.15–13.15 *Elektrotechnikai kutatások a felsőoktatásban a Felsőoktatási Műhely bemutatkozása: mesterek és tanítványok *

·FIEK Győr, elektromobilitás projekt Vajda István, az MTA doktora (szenior) Horváth Sándor, kutató mérnök (junior)

·Miskolci Egyetem - Motorhűtő ventilátor EMC vizsgálata Váradiné Dr. Szarka Angéla, dr. habil, (szenior) Erdősy Dániel, MSc villamosmérnök hallgató és Kazup László pre-doktor

·BME VET: Kutatások a FIEK e-mobilitás hajtásrendszer laboratórium keretében: Sensorless mezőorientált áramvektor szabályozások Veszprémi Károly, az MTA doktora (szenior) Szabó Gergely, doktorandusz (junior)

·BME MOGI, Járműhajtások integrált, mechatronika szemléletű oktatása Korondi Péter, az MTA doktora (szenior) Budai Csaba, PhD, posztdoktor (junior)

13.15–14.00 *Szünet *

*14.00*–*16.30: Az elektromobilitás elektronikai technológiai kihívásai *

Bevezető: /Bársony István, az MTA r. tagja /

Levezető elnök:. /Battistig Gábor, az MTA doktora/, EETTB elnöke

·Termikus tesztelés a megbízhatóbb elektromos hajtásokért - Sárkány Zoltán, Rencz Márta, az MTA doktora (Mentor, a Siemens Business, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Villamosmérnöki és Informatikai kar, Elektronikus Eszközök Tanszéke)

·Autóelektronika, megbízhatóság, biztonság - Harsányi Gábor, az MTA doktora (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Villamosmérnöki és Informatikai kar, Elektronikai Technológia Tanszék)

·Nedvesség által indukált hibamechanizmusok az elektronikában Medgyes Bálint, PhD (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Villamosmérnöki és Informatikai kar, Elektronikai Technológia tanszék):

·Az e-mobilitás szereléstechnológiai kihívásai Molnár László Milán, PhD, (Bosch Magyarország):

·Járműdinamikai vizsgálatok tesztpályán Radó János, doktorandusz (MTA Energiatudományi Kutatóközpont, Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Intézet), Szauter Ferenc, PhD (Széchenyi István Egyetem), Soumelidis Alexandros, PhD (MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézet)

·Innováció pedagógia lehetőségei a villamosmérnök képzésben Szabó István, kandidátus (Debreceni Egyetem, Természettudományi és Technológiai kar, Fizika Intézet)

Gabor BATTISTIG
Microtechnology Department

Hungarian Academy of Sciences
Centre for Energy Research
Institute for Technical Physics and Materials Science
(MFA)

Mailing address:
H-1121 Budapest, Konkoly Thege M. út 29-33
Hungary
Phone +36-1-3922616 Fax +36-1-3922235

e-mail: battistig AT mfa.kfki.hu
www.mfa.kfki.hu www.mems.hu

  • [Fizinfo] Meghívó tudományos ülésszakra - 2019-05-08, Battistig, Gabor, 04/25/2019