fizinfo - [Fizinfo] Garai Géza Szabadegyetem - Dr. Busics György - élőben ma este 6-tól

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Garai Géza Szabadegyetem - Dr. Busics György - élőben ma este 6-tól

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Garai Géza Szabadegyetem - Dr. Busics György - élőben ma este 6-tól
  • Date: Wed, 27 Feb 2019 12:57:10 +0100

http://www.galileowebcast.hu
vagy
https://www.facebook.com/galileowebcast/videos/2120070428084498/

Következő élő közvetítésünk február 27-én, szerdán 18 órától:
Dr. Busics György: A középkori hosszetalon rekonstrukciójának lehetősége korabeli épületek méreteiből
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

Fehérvárott őrizték a középkori hosszmérték (a királyi öl) etalonját, de ez nem maradt fenn, metrikus hossza is bizonytalan. Öt épület (elsősorban körtemplom) szabatos geodéziai felmérése és elemzése alapján sikerült ezt a hosszat rekonstruálni, pontosítani. Az előadás ezt a többéves folyamatot mutatja be, ami egyben a geodézia hozzájárulása is Fehérvár, a metrológia és az építészer történetéhez.

----

A Szabadegyetem célja, hogy egyszerre népszerű, a publikum számára érthető nyelven, ugyanakkor tudományos igényű, újdonságokkal tarkított, korszerű előadások keretében, neves előadók mutassák be világunk és a tudományos élet legidőszerűbb kérdéseit a hallgatóság számára. Az előadás helyszíne: Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar - Székesfehérvár, Budai út 45. (bejárat a Hadiárva u. felől)

  • [Fizinfo] Garai Géza Szabadegyetem - Dr. Busics György - élőben ma este 6-tól, Tepliczky István, 02/27/2019