fizinfo - [Fizinfo] A magyar fizikai helyesiras problemai

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A magyar fizikai helyesiras problemai

  • From: "dr. BARTOS-ELEKES Istvan" <beistvan AT yahoo.com>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc: Jároli Erika <jaroli.erika AT titkarsag.mta.hu>
  • Subject: [Fizinfo] A magyar fizikai helyesiras problemai
  • Date: Mon, 28 Jan 2019 20:54:04 +0000 (UTC)

TiszteltListaolvasók és kedves barátaim a rejtett címeken!
Nagyváradi nyugalmazott fizikatanár vagyok, akísérletező típusúakból.

Marokkóban voltam vendégtanár, és hazajövet, még 1975-benaz Altamira barlang
sok ezer éves barlangfestményein láttam egy nyolclábúbölényt, akkor
fogalmazódott meg bennem a stroboszkópos fényképezés alkalmazásánaka
lehetősége a fizika tanításában. Magam, magamnak fedeztem fel a
stroboszkóposfényképezést (nem tudtam az akkori amerikaikiadványok
stroboszkópos képeiről), de az évek során néhány új dolgot mégisbevezettem
(CNC fényképezés és a Master-SlavePC CNC fényképezőkocsija).
Január elején egy igen értékes, számomra igenfontos anyagot kaptam a
FizInfon. Végre, itt van az MTA által kiadott írottanyag, amelyből
megtudhatom, hogy az igen komplex berendezéseim segítségévellétrejött
fényképeket végül is hogyan nevezzem! Az idegen kifejezésekből
származóstroboszkopikus esetleg sztroboszkopikus képek, vagy a magyarfülnek
jobban hangzó stroboszkópos,illetve sztroboszkópos képek az énképeim?
A küldött anyagban megtaláltam a választ,most már biztosannem tudom, hogyan
nevezzem azt, amivel négy évtizednél is több időnát foglalkoztam. Ezt a
kételyemet bővebben kifejtem a csatolt állományban.

A készülő Magyar fizikai helyesírási szótár erről a linkről letölthető.

Bartos-ElekesIstván, nyugalmazottfizika-,informatika- és
elektronikatanárNagyvárad,Ady Endre Líceume-mail:
beistvan AT yahoo.commobil:+40770104459

  • [Fizinfo] A magyar fizikai helyesiras problemai, dr. BARTOS-ELEKES Istvan, 01/28/2019