fizinfo - [Fizinfo] Dávid Gyula: Határtalan (?) Világegyetem - ELTE Atomcsill ma du. 5-től, élőben!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Dávid Gyula: Határtalan (?) Világegyetem - ELTE Atomcsill ma du. 5-től, élőben!

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>, Észlelő amatőrcsillagászok fóruma <leonidak AT mcse.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Dávid Gyula: Határtalan (?) Világegyetem - ELTE Atomcsill ma du. 5-től, élőben!
  • Date: Thu, 17 Jan 2019 13:28:17 +0100

http://www.galileowebcast.hu
vagy
https://www.facebook.com/galileowebcast/videos/2252718964972081/

Következő élő közvetítésünk január 17-én, csütörtökön 17 órától:
Dávid Gyula (ELTE TTK, Atomfizikai Tanszék):
Határtalan (?) Világegyetem
(ELTE "Atomoktól a csillagokig" előadássorozat)

A görögök világképe szerint az ég véget ér a csillagok szférájánál. Giordano Brunot megégették, mert azt állította, hogy a világ végtelen. Einsteint ugyan már nem égették meg (finomul a kín), de igen csúnyán néztek rá, amikor bemutatta modelljét, mely szerint a Világegyetem véges, de határtalan. És mi minden történt ebben az ügyben az azóta eltelt száz év alatt! (És akkor még nem is beszéltünk a multiverzumról...) A Nemzetközi Csillagászati Unió "100 óra csillagászat" programjához kapcsolódó előadás az elmúlt néhány ezer, illetve a legutóbbi néhány év vélekedéseit mutatja be a Világegyetem véges vagy végtelen, határolt vagy határtalan voltáról.

----

Az előadás helyszíne: az ELTE TTK lágymányosi északi tömbjében (1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A), az Eötvös teremben (földszint 0.83 terem). A teremhez további bejárati lehetőség: az 1. emelet 1.67-es vagy 1.68-as ajtón.

Az előadássorozat honlapja: http://atomcsill.elte.hu/

  • [Fizinfo] Dávid Gyula: Határtalan (?) Világegyetem - ELTE Atomcsill ma du. 5-től, élőben!, Tepliczky István, 01/17/2019