fizinfo - [Fizinfo] Gyászhír

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Gyászhír

  • From: <elft AT elft.hu>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Gyászhír
  • Date: Tue, 14 Aug 2018 09:24:48 +0200

Kedves FIZINFO Olvasók!

Mély fájdalommal értesítjük a magyar fizikusok közösségét, hogy

Niedermayer Ferenc, a magyar elméleti részecskefizika nemzetközi tekintélyű
kutatója 2018. augusztus 12-én Bernben elhunyt. Mély gondolkodású fizikus
volt, aki tehetségét a kvantumtérelmélet téridőrácson történő megoldási
módszereinek fejlesztésében és alkalmazásában az erős kölcsönhatás
elméletétől az alacsony dimenziós spinrendszerek tulajdonságainak egzakt
matematikai megoldásáig terjedő, lenyűgözően széles skálán kamatoztatta. Bár
1988 óta a Berni Egyetem volt kutatói tevékenységének fő színtere,
folyamatosan együttműködött a hazai elméleti fizikusokkal. Súlyos betegen,
alig egy hete is tudományos tervek sokaságáról beszélt utolsónak bizonyult
budapesti látogatásán. Halálával egy olyan embert veszítettünk el, akinek a
jelenléte mindig magában rejtette azt, hogy a beszélgetéseink végére valami
újat és izgalmasat fogunk megérteni. Gyászolunk.

az MTA-ELTE
Elméleti Fizikai Kutatócsoport

  • [Fizinfo] Gyászhír, elft, 08/14/2018