fizinfo - [Fizinfo] R. Hanbury Brown

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] R. Hanbury Brown

  • From: Varga Péter <varga.peter64 AT chello.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] R. Hanbury Brown
  • Date: Fri, 1 Jun 2018 11:14:07 +0200

Geszti Tamásnak és Csanád Máténak

Kedves Tamás és Máté!

R. Hanbury Brown nevének megjelenítése megérintett, mert  gondolom én vagyok az első (legalább is a még élők között ) aki először találkozott ezzel a névvel. Történt ugyanis, hogy a Jánossy Lajos  által iniciált, a fény kettős természetére vonatkozó kísérletek publikálása után jelent meg a Nature-ben Hanbury Brown, Twiss és Little cikke az intenzitáskorreláció megméréséről, megemlítve, hogy a cikket először visszautasították, hivatkozva arra, hogy ez ellentmond Ádám, Jánossy és Varga mérésének, ami azt mutatta, hogy nincs koincidencia.  Valójában nem  mondott ellent, mert mi igyekeztünk elérni hogy a fény intenzitása olyan kicsi legye,  hogy azalatt az idő alatt, ami megfelelt a berendezés felbontóképességének az intenzitás várható értéke kisebb legyen,mint egy foton energiája. Az angol szerzők lényegében, a mai szóhasználattal élve,  a photon bunching létezését mutatták k. Ez már akkor Purcell is megmagyarázta.

A részletekért lásd a Szemle 1999-es évfolamát.

  • [Fizinfo] R. Hanbury Brown, Varga Péter, 06/01/2018