fizinfo - [Fizinfo] Mérnökok fizika tudás nélkül - ide jutottunk!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Mérnökok fizika tudás nélkül - ide jutottunk!

  • From: Härtlein Károly <hartlein AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Mérnökok fizika tudás nélkül - ide jutottunk!
  • Date: Tue, 22 May 2018 21:57:02 +0200

*Kendrick Frazier*, a *Skeptical Inquirer*
című szaklap főszerkesztője hasonlította
a lépcsőház felmosásához a szkeptikusok tevékenységét:
 „/… amikor már éppen végeznénk a takarítással,//
//jön valaki és összemászkálja, úgyhogy kezdhetjük//
//elölről az egészet.//
//Fárasztó dolog, de rendetlenségben//
//nem lehet huzamosabb ideig élni./”

*Beton szilárd alapon álló hülyeség*,
avagy időben kell a rothadt almát kidobni az egészségesek közül!

Már 2004-ben az első konferenciánkon (*Budapesti Szkeptikus Konferencia*) már szembesültünk azzal, hogy a *Pécsi Tudomány Egyetem* egyik főiskolai karán *egy betonmérnök áltudományokat terjeszt*. Nemcsak egyszerűen a saját és az egyeteme nevét járatja le, hanem tanítja is a hallgatóknak. Az hogy a számonkérés, kollokvium alkalmával még le is ellenőrzi, hogy a hülyeséget helyesen sajátították el, már csak hab a tortán. Azt persze, hogy tanítja sohasem ismerte el, csak a kiszivárgott vizsgakérdések között valahogy meg lehetett találni a *gravomágneses falszárítás*ra vonatkozó kérdéseket.

Én az akkori pécsi rektornak írtam a jelenségről, de pestiesen szólva lepattantam. A kar dékánja sem szakította meg magát, Ő csak annyit tett az áltudomány ellen, hogy az egyetem nevét levetette minden honlapról, ahol Dr. Orbán József a gravomágneses falszárításhoz adta a nevét. „csak” a tanszékvezető-főiskolai tanár titulus maradhatott a szakvéleményeken. Így próbálták védeni a védhetetlent.

Próbáltam az *MTA* segítségét is kérni, a *TEB* akkori vezetője az ügy horderejét csekélynek tartotta, így semmi sem történt az ügyben.

Furcsa világba volt alkalmam belepillantani, amikor elolvastam az *OTKA* számára írt jelentést, amit *Dr. Orbán József tanszékvezető főiskolai tanár* írt, az utólagos falszárításokról. Leírja, hogy fogalma sincs, hogy miként működik a készülék. A kétkedők megnyugtatására pedig azt javasolja, hogy egy konnektorba bedugható készüléket kell forgalomba hozni. Egyébként ma ez megvásárolható *AQUABRILL* néven.

˗ http://aquabrill.hu/szigeteles/Gyfk/gyfk7_hogyan_mukodik.html
˗    http://aquabrill.hu/szigeteles/Gyfk/orban.html

Az vágott igazán mellbe, amikor azzal szembesültem, hogy az áltudományos „tanok” begyűrűztek az egyetemünkre is (*Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem*). Egy mérnök adta a nevét (*Építőanyagok és Magasépítés Tanszék*) *Tóth Elek* ( http://em.bme.hu/toth-elek ), akinél először megjelent, mint tananyag. Személyesen kerestük fel kollégámmal, Orosz Lászlóval, de meggyőzni nem tudtuk, még veszekedés árán sem! Mivel nyugdíjba vonult okafogyottnak gondoltam az ügyet.

Minap egy egyetemi hallgató hozzám írt leveléből megtudtam, hogy elszámoltam magam. A tanszéken a tanok hirdetői nem „kihaltak”, hanem megsokasodtak. Tóth Elek címzetes egyetemi tanár lett és mivel meggyőzni nem tudtuk, szerintem ugyanúgy, vagy jobban hisz a gravomágneses falszárításban ( *AQUAPOL* http://szkeptikus.bme.hu/aquapol/ ).

Készült egy tankönyv, *TÁMOP–4.1.2 A1* és a *TÁMOP–4.1.2 A2* számára.
*Pankhardt Kinga, Kovács József: Építmények diagnosztikája (2013)
*

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2009-0018_epitmenyek_diagnosztikaja/adatok.html

Ennek a könyvnek *68 – 75. oldalán* található az *AQUAPOL* és az *AQUBRILL* készülék ismertetése, amely tudományosan egy marhaság.

Az *ELTE* egyik fizikus hallgatója a *BSC* szakdolgozatában (a dolgozat konzulense Patkós András) erről ír: *Fizikai elvek alkalmazása fizikai elvekre hivatkozó csalások leleplezésére* ( http://szkeptikus.bme.hu/borsohanyo/bodoreka_szakdolgozata.pdf ).

*Dr. Pankhardt Kinga* a mérnöki diploma megszerzése után nálunk szerzett doktori fokozatot ( https://doktori.hu/index.php?menuid=193&lang=HU&vid=7635 ), Tankönyv, szakkönyv nincs lektor nélkül, ennek a könyvnek is van: *Dr. Salem Georges Nehme, PhD.* Az ő munkahelye is a Műegyetem ugyan ezen tanszéke. ( https://epito.bme.hu/salem-nehme https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=7261 )
*
*
*Vagyis az orbitális áltudomány hirdetői megsokasodtak, a megsokasodott oktató gárda már tankönyv formában is megjelentette a gravomágneses falszárító elméletet.*

A jelenség további veszélye, hogy Dr. Pankhardt Kinga már nem a leánykori nevén és nem nálunk a Műegyetemen, hanem a *Debreceni Egyetemen* oktat docensként ( https://eng.unideb.hu/hu/node/280 ), vagyis potenciálisan megfertőzheti a Debreceni Egyetemet. Ha valaki fel akarná keresni, *Nehme Kinga* egyetemi docens knehme AT eng.unideb.hu 4028 Debrecen, Ótemető utca 2. Műszaki Kar "A" épület, 2. emelet, 209/b alatt találhatja meg ( https://unideb.hu/hu/telefonkonyv?e=3248&t=0 ).

Tisztelettel:
Härtlein Károly
http://goliat.eik.bme.hu/~hartlein/

  • [Fizinfo] Mérnökok fizika tudás nélkül - ide jutottunk!, Härtlein Károly, 05/22/2018