fizinfo - [Fizinfo] 3 élő közvetítésünk is egyidőben (18 órától)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] 3 élő közvetítésünk is egyidőben (18 órától)

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] 3 élő közvetítésünk is egyidőben (18 órától)
  • Date: Wed, 21 Mar 2018 16:50:10 +0100

----------------------------

www.galileowebcast.hu

Élõ közvetítésünk március 21-én (szerdán) 18 órától:
Emberes ûrrepülések: A Szojuz MSz-08 ûrhajó indítása Bajkonurból
(A NASA TV élõ adása élõben - magyar szakkommentárral)

A Szojuz MSz-08 ûrhajó kettõ amerikai és egy orosz ûrhajóssal a fedélzetén indul a kazahsztáni Bajkonur ûrközpontból a Nemzetközi Ûrállomásra; ahol csatlakoznak az ûrállomás személyzetéhez, majd immár az 55. állandó személyzet tagjaiként megkezdik több mint öt hónapos küldetésüket. Az indítás tervezett idõpontja magyar idõ szerint 21-én 18:44, élõ közvetítésünk 18 órakor kezdõdik. A virtuális stúdiónk munkatársai: Vizi Gábor Pál és Zsombok Gábor.

----------------------------

www.galileowebcast.hu

Élõ közvetítésünk február 21-én, szerdán 18 órától:
Szigeti Balázs Endre: Õsrobbanás a laboratóriumban
(Mafihe - Csopa Fizika Estek)

A fizika egyik legalapvetõbb kérdése, hogy hogyan épül fel a világegyetemet alkotó anyag. A múlt század kísérleti felfedezései bebizonyították, hogy az atommagokat alkotó protonok és neutronok kvarkokból állnak. Ezek a kvarkok nem figyelhetõk meg közvetlen módon hétköznapi körülmények között. Az Õsrobbanást követõen az univerzumban uralkodó hõmérséklet és nyomás sokkal magasabb volt a jelenleg tapasztalhatónál. Ekkor az elméleti jóslatok alapján a kvarkok egy újfajta állapotban léteztek, amelyet kvark-gluon plazmának nevezünk. A svájci nagy részecskegyorsító (LHC) ablakot nyit az õsrobbanás és a kvark-gluon plazma vizsgálatához. Elõadás részletesen szó lesz, hogy mik az alapvetõ kölcsönhatások és hogy hogyan épül fel a részecskefizikai Standard Modell. Ezen kívül megismerhetjük a kvark-gluon plazma alapvetõ tulajdonságait és vizsgálatát a CERN-ben.

www.galileowebcast.hu

Élõ közvetítésünk március 21-én, szerdán 18 órától:
Dr. Kutor László: Tendenciák és következményeik az információtechnológiában
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

Az elõadó az Óbudai Egyetemen nyílt "IT Evolúció" állandó kiállítás létrehozója. Az elõadás kitér a kiállítás tanulságaira, az Informatikatörténeti Adattár építésének eredményeire valamint a gyorsuló fejlõdés tüneteire és várható hatásaira.

  • [Fizinfo] 3 élő közvetítésünk is egyidőben (18 órától), Tepliczky István, 03/21/2018