fizinfo - [Fizinfo] Egymillió aláírás az európai sokszínűségért

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Egymillió aláírás az európai sokszínűségért

  • From: "dr. BARTOS-ELEKES Istvan" <beistvan AT yahoo.com>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Egymillió aláírás az európai sokszínűségért
  • Date: Fri, 12 Jan 2018 07:00:06 +0000 (UTC)

Tárgy:Arra kérjük azEU-t, hogy javítsa a nemzeti és nyelvi kisebbségekhez
tartozó személyekvédelmét, és erősítse az Unió kulturális és nyelvi
sokszínűségét.
Fő célokArra kérjük azEU-t, hogy fogadjon el jogi aktusokat a nemzeti és
nyelvi kisebbségekheztartozó személyek védelmének javítása, valamint az Unió
kulturális és nyelvisokszínűségének megerősítése céljából. A jogi aktusoknak
a regionális éskisebbségi nyelvek, az oktatás és a kultúra, a regionális
politika, arészvétel, az egyenlőség, az audiovizuális és egyéb médiatartalom,
illetve aregionális (állami) támogatás terén kellene magukba foglalniuk
szakpolitikaiintézkedéseket.
A javasolt polgári kezdeményezés internetcíme az Európai
Bizottságnyilvántartásában:
http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/initiatives/ongoing/details/2017/000004?lg=hu
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tisztelt FizInfo-olvasók és barátaim!!
A napokban kaptam ezt az EU-s petíciót. Alá is írtamés a szűkebb baráti
körben továbbítottam, hogy minél többen jussanak azinformációhoz. Közben
regisztráltam a jelentkezők számát, és megelégedve láttama kb. 2-3000-es napi
növekedést. Nem számoltam utána, de amint megtettem,kiderült, hogy ebben a
ritmusban a határidőig csak további mintegy kétszázezer aláírás születhet,ami
a szükségesnek összesnek csak egyharmada körül van, vagyis biztosan elbukunk.

A szerda esti statisztikákból kiderül, hogy a legtöbben Romániából írták
alá,már túlléptük az ajánlott kvóta négyszeresét is, ami teljesen eltér a
másországokban tapasztalt trendtől. Merjem megkockáztatni, hogy az itteniek
helyzetetalán nem is olyan jó, amint azt a többségiek fennen hirdetik?
Akármilyen jóis, egy kis javítás mindenre ráfér, talán nagyobb is! Egy
egyszerű regisztrációval sokattehetünk érte.   Amennyiben egyetértenek a
petíció kitűzéseivel, kérem,írják alá. Sajnos, a határidő (április 3.) egyre
közeleg, az eddigi alig többmint 14 % és a jelzett aláírási ritmus egyáltalán
nem lesz elég a petíció sikeréhez. Talán megváltozna a hivatalos
megítélésünk, ha a sajáthazánkban mi is kiléphetnénk az örökös másodrendű
állampolgár státuszából. Tisztelettel: Bartos-Elekes István,

Ezen a linken érhető el a regisztráció (két helyen is kell nyelvet váltani)

https://ec.europa.eu/citizens-initiative/32/public/#/

PNG image

  • [Fizinfo] Egymillió aláírás az európai sokszínűségért, dr. BARTOS-ELEKES Istvan, 01/12/2018