fizinfo - [Fizinfo] Részleges holdfogyatkozás - élőben!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Részleges holdfogyatkozás - élőben!

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Részleges holdfogyatkozás - élőben!
  • Date: Mon, 7 Aug 2017 08:19:39 +0200

www.galileowebcast.hu

Élő közvetítésünk augusztus 7-én, hétfőn, 19 órától:
Csillagászati jelenségek mindenkinek:
Részleges holdfogyatkozás - élőben!

Augusztus 7-én alkonyatkor derült idő esetén különleges csillagászati jelenségben lehet részük azoknak, akik keleti látóhatárt zavartalanul tudják megfigyelni. A teliholdas este kezdetén, égi kísérőnk csonkán emelkedik a látóhatár fölé, mivel ekkor már javában tartani fog a részleges holdfogyatkozás. A holdkelte időpontja Budapestnél 19:59-kor lesz. A Nap 20:09-kor nyugszik le. A fogyatkozás legnagyobb fázisa 20:20-kor következik be. Ezt követően a Föld árnyéka egyre kisebb területet fed le a Hold felszínéből, amit 21:18-kor érint utoljára. De a jelenségnek ekkor még nem lesz vége, hiszen Földünk légkörének árnyéka még közel egy órán keresztül tompítani fogja a holdra érkező napfényt.