fizinfo - [Fizinfo] nem tartozik a Fizinfora...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] nem tartozik a Fizinfora...

  • From: Gergely Zaránd <zarand AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] nem tartozik a Fizinfora...
  • Date: Tue, 9 May 2017 19:16:05 +0200

Kedves Kollégák!

Nem szoktam a Fizinfon személyes véleményt közölni, de mint a Fizikai Osztály
tagjának, nekem is az a nagyon határozott véleményem, hogy az, hogy Jánossy
András konkrét esetében miért, hogyan, és helyesen döntött-e a Fizikai
Osztály elnöke, messze túlmutat a Fizinfo kompetenciáján. Egy bizonyos: a
Fizikai Osztály belső levelezésében Osztályelnök Úr részletes magyarázatot
adott arra, hogy miért úgy járt el, ahogy eljárt, és elhangzott Jánossy
Andráséval homlokegyenest
ellenkező nézet is.

A magyar kutatók részleges megosztottságát tükrözi az a tény is, hogy az MTA
közgyűlése ma “csak”
63%-os arányban szavazta meg azt a határozatot, melyet amúgy a BME Fizikai
Intézetének minden akadémikusa
- köztük jómagam is - aláírásával támogatott, miszerint (szabadon
átfogalmazva) a magyar kormány fogadja el az
MTA közvetítését a CEU ügyében, és biztosítsa a CEU zavartalan működését. Ez
a most elfogadott MTA állásfoglalás
szellemében hasonló az egyes osztályok ill. bizottságok által megfogalmazott
állásfoglalásokhoz, ugyanakkor igyekszik
minden politikai felhangot kerülni.

Üdvözlettel:
Zaránd Gergely

Zaránd Gergely
egyetemi tanár, igazgató
BME Fizikai Intézete, Elméleti Fizika Tanszék
H-1521 Budapest, Hungary, Budafoki út 8.
Tel: 36-1-463-4107 / Fax: 36-1-463-3567
http://dtp.physics.bme.hu/Zarand_Gergely
http://exotic.phy.bme.hu/