fizinfo - Re: [Fizinfo] Az egyetemi kancellár kapcsán

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Az egyetemi kancellár kapcsán

  • From: Pál Koppa <koppa AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Az egyetemi kancellár kapcsán
  • Date: Wed, 10 May 2017 17:33:51 +0200

Kedves Sanyi, kedves István, kedves Kollégák!

Attól tartok, hogy jelenleg nem a Fizikai Osztály működéséről, és nem is a CEU-ról, hanem a teljes magyar felsőoktatás jövőjéről van szó. Sajnos mindkettőtöknek igaza van, most is van ennél súlyosabb; ajánlom figyelmetekbe az alábbi friss híreket:

http://24.hu/kozelet/2017/05/09/palkovics-raszallt-az-egyetemi-oktatok-fizetesere/
http://hvg.hu/itthon/20170510_A_projektpenzek_kimazsolazasanak_szabna_gatat_Palkovics_bermaximuma?s=hk

Ha ez igaz (remélem, hogy nem az), akkor az egyetemeken mostantól illegális lesz pl. a Lendület csoportok vezetése, és a műszaki (na meg az alkalmazott fizikai) területen egy csapásra elveszíthetjük a legeredményesebb kutatóinkat... Valahonnan ismerős ez a megoldás, hogy egy vélt vagy valós visszaélés miatt egy egész intézményt, sőt egy egész felsőoktatást büntetnek aránytalan és mindenkit sújtó módon. Mellesleg, ha már a Műegyetemről van szó, az én látókörömön belül messze nincsenek havi 8 milliós pályázati kifizetések, az évi 8 millióról is inkább csak álmodunk... Félreértés ne essék: nem a saját fizetésem miatt aggódom, hanem a fiatalok miatt, akik egy 586 ezres (vagy 747 ezres) plafont látva számításba sem veszik az egyetemi pályát az ipari és külföldi konkurrencia mellett. Mi velük versenyzünk, gúzsba kötve és kipeckelt szájjal... Én egyébként az 1-gyel kezdődő hétjegyű fizetésekben nem látok problémát, aki jól teljesít, keressen is jól. Nézzük meg pl. a jól teljesítő kancellárok, államtitkárok vagy akár CEU-s kollégák fizetését. Szerintem egy jól teljesítő BME-s egyetemi tanár is ér annyit.

Félek tőle hogy ezek az információk bár rólunk, de nem nekünk szólnak, hanem a laikus választópolgárok felsőoktatásról kialakított véleményének formálását célozzák. Hogy mi célból, arról nem találgatnék...

Javasolnám, hogy a következő körben Palkovics írjon hasonló levelet a vezető ipari kutatóintézetek igazgatóinak, az MIT, Cambridge stb. egyetemek rektorainak, a Google, a Microsoft stb. elnökeinek, hogy ők sem alkalmazhatnak magasabb béreket, hiszen dolgozóik nyilvánvalóan nem végeznek több munkát, mint az EMMI osztályvezetői...

Üdvözlettel

Koppa Pál